Om Keramik iFokus Läst 1037 ggr

Slippa reklam?

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Ny tjänst på iFokus!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jag är inte berädd att betala 240 kr per år för att slippa reklam, när  det är gratis med Firefox och Adblock Plus. Då slipper man alla annonser!

Utan inkomster inget ifokus. Så enkelt är det.

Eftersom forumet är gratis för mig och alla andra som använder det så måste inkomsterna komma någon annanstans ifrån. Idén är att allt ska finansieras med reklam och genom att man kan köpa till litet extra utöver det som vi får gratis, ex större avatar, större fotoalbum osv.  Jag hoppas verkligen att vi kan behålla vår keramiksajt som jag tycker är fantastisk.

Sajtvärd för Keramik ifokus

Tycker det är kanon att man får ett betalningsalternativ!  då kan jag bestämma själv hur just min lilla bit av ifokus ska finansieras...  tänk om samma möjlighet fanns för tv4 så man kunde slippa reklamavbrotten i filmerna Glad ... 240 kr för ett år är väldigt billigt jämfört med t.ex.prenumeration på nån tidning... i alla fall för mig som är här i princip varje dag. 

Att våga är att förlora fotfästet för en stund, att inte våga är att förlora sig själv. (Kirkegaard)

Tror faktiskt inte att Fokus får in några inkomster genom detta erbjudande. Man skall väl betala för att få något inte för att slippa. Men det skall bli intressant att se. Jag kommer då inte nappa på detta.

Visst får du nåt - keramik ifokus utan reklam Glad

Men det ska nog mest ses som ett alternativ för dem som är irriterade på reklamen. Själv är jag inte ett dugg störd av den utan vande mig ganska snabbt. Jag håller med om att avbrotten på tv är betydligt jobbigare. Dessutom är det ju reklamen som gör att jag slipper betala för det jag får här.

Sajtvärd för Keramik ifokus

De flesta är nog som dig och mig här på forumet, de har vant sig vid reklamen. Så därför kommer det inte att bli några intäkter. Vill man ha det så får man nog ha bättre fantasi än så här.

Iden har de nog fått av såna som mig som tjatet om det.  Jag har ibland varit så störd att jag inte orkat ha ifokusn framme, fram för allt fladrande saker gör mig vansinnig.  Enda anledning att jag inte redan betalat är att jag inte har nån mobiltelefon och ingen täckning heller... krävs ju för att betala via sms....

Att våga är att förlora fotfästet för en stund, att inte våga är att förlora sig själv. (Kirkegaard)

Jag kan inte alltid läsa inläggen för alla blinkande blippande bilder i marginalen, så för mej är det en suverän tjänst. Och 20:- i månaden har t.o.m jag råd med! ;D

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Oj, jag som knappt ser reklamen alls. Däremot blir jag ju lätt skrämd från vettet när jag av misstag ibland har ljudet på och råkar hamna med musen över en reklamannons och får en röst som börjar låta, oftast väldigt högt också. Det var någon annons för ett tag sen som var hemsk. Det tycker jag inte alls om...Men man vänjer sej väl vid det mesta. alltid ok om det finns alternativ för sådana som retar sej på det.

Jag har inte heller tänkt på reklamen...förrän Anna Book och Pernilla Wahlgren  stog och vinkade som galningar för Action Aid....

Men det stör mig inte, så länge det inte blir reklam "pop upp rutor" som hamnar för texten får det vara för mig.

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!

Mer på iFokus