Annons:
Etiketterundersökningartopplistor
Läst 5508 ggr
corneliautbult
2015-03-12 10:08

Redovisning.

Hej! jag ska ha en redovisning om krukmakare/keramiker.

har lite frågor till er som arbetar inom detta yrke!

Hur ser lönen ut, hur har lönen utvecklat sig med åren?

Hur ser arbetstiderna ut? och arbetsmiljön? hur skyddar man sig för farliga ämnen?

Är du medlem i ett fack? isånnafall vilket?

mvh Cornelia

Annons:
[qwertyu]
2015-03-14 11:01
#1

Kan man tjäna pengar på sin hobbyverksamhet eller sitt yrke som keramiker.. beror nog på om man kan följa trender och känna av vad folk vill köpa. Många fastnar i sitt gamla mönster. Har gått på utställningar med 30 år emellan och utställaren har samma grejor som då och klagar på att försäljningen gått ner och att man sålde mer på 80-talet.. Då för mig har inte den keramiker följt med utvecklingen eller fastnat i sitt eget.. För mig har det varit en långresa med olika produkter.. I slutändan har jag nog en lön som medel svensson.. Ekonomiskt har jag det bra utan att nämna några siffror. Arbetstiden är om man kör som egen dygnet runt till och med tror jag man jobbar i sina drömmar om natten med det är väl det som kallas att man brinner för det man gör..

[qwertyu]
2015-03-14 11:59
#2

Man skiter i vilket man gör det man känner för.. i slutänden får man en storvinst…

[qwertyu]
2015-03-14 12:06
#3

Nu e det här säkert ett elevarbete. och jag kan inte hjålpa dig hur du ska få en knorr på det.. Men vi e alla unika….

Upp till toppen
Annons: