Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2691 ggr
[rolnor]
2015-07-04 19:07

Konsthantverkscentrums nätbutik

Har ju anmält mej till den men brottas med att göra bra bilder, svårt tycker jag. En sak som är suverän är att jag får upp deras sida direkt när jag googlar på konsthantverk, väldigt bra, svårt att köpa sån reklamplats. När jag tittar på utbudet av keramik i butiken så är det riktigt magert, det är ingen stor butik och den växer inte vad jag kan se. KHVC har förmodligen betydligt fler keramiker som medlemmar än detta lilla utbud. Det här är första året för butiken och det kostar 3500:- att vara med, det man kan befara är att det blir avhopp nästa år om man inte säljer nog mycket. Har nån tekanna på Etsy och den sajten är ju oändligt mycket större. Är det någon av er som varit med ett tag i KHVC-s butik, hur går det med försäljningen?

Annons:
Ulle
2015-07-05 12:15
#1

Jag har varit med ett tag och har sålt lite. Men det är ganska trögt. Tror dock på idén i längden. Var inne på att bygga egen webshop först men tänkte att det är lättare att nå ut via KHVC.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

[rolnor]
2015-07-05 17:23
#2

Ja, frågan är om den inte måste bli mycket större för art bli livskraftig.

Ulle
2015-07-05 17:59
#3

Men samtidigt ger den kanske bättre resultat än att ha en egen webshop. Jag menar, KHVC:s webshop har ju trots allt ett mycket större innehåll än vad en enskild säljare kan ha.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

[rolnor]
2015-07-12 16:32
#4

Deffinitivt, som jag sa att google genast pekar åt khvc-s butik är i princip omöjligt att fixa med en egen butik, då får man använda google adwords som är svindyrt för att marknadsföra sin butik, jag har testat det, förlustaffär bigtajm. Kan du berätta vad du sålt för saker? En sak jag saknar är mera konstföremål i khvc-s butik, sånt som inte är rena bruksföremål. Det som finns lite är saker att hänga på väggen (som jag inte gillar personligen) men inga drejade saker. Sånt gillar jag att dreja och ser kanske att konkurrensen på sajten inte blir så tuff så det kanske kunde vara bra.

Lerkluddare
2017-03-17 13:05
#5

Hur tycker ni butiken fungerar idag?

Själv funderar jag på att gå ur. Omsättningen 2016 var verkligen inte mycket att hurra för. 91 000 kronor. Vi är 96 medlemmar i butiken.

Årsavgiften var 3 000 kronor.

[rolnor]
2017-03-17 18:22
#6

Det fattas nog marknadsföring? Man ser ju på bilderna av unika alster att det inte är någon större omsättning, grejerna ligger kvar år efter år. Kanske är svårt sälja konsthantverk online överhuvudtaget, man vill gärna se grejerna IRL.

Annons:
Upp till toppen
Annons: