Annons:
Etiketterundersökningartopplistor
Läst 2105 ggr
[rolnor]
2015-07-12 16:55

Vad håller du på med?

Jo, jag själv drejar mest saker som ska se fina ut, som jag kallar konstföremål, såklart kan man hälla vatten i nästan vad som helst och använda som vas men ni förstår vad jag menar. Finns en mängd olika tekniker och material och det tänker jag inte gå in på utan bara vilken typ av föremål ni gör flest av.

Annons:
Ulla
2015-07-12 23:59
#1

Jag var litet osäker på vad jag skulle välja, men till slut blev det bruksgods. Det brukar gå i vågor men just nu är det definitivt bruksgods.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

sisela
2015-07-13 00:04
#2

Jag har gjort mest bruksgods i en lång period men nu har jag tappat sugen lite. Om inspirationen kommer tillbaka så skulle jag vilja skulptera en massa igen. 

Iofs har jag en lamp-idé och det är ju ett slags bruksgods.

MaudSkobyKrukmakeri
2015-07-13 06:25
#3

Jag gör bruksgods jämt så att säga, vare sig det är serietillverkning eller unika gods, vilket jag jobbat både och med på senare år. Just nu försöker jag peta in arbete med en ny brukserie här och där, samtidigt som jag producerar den "gamla" serien. Dessutom pågår ett aktivt arbete med mitt nya varumärke som framför allt kan märkas på nätet just nu med en ny hemsida.

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Rerum
2015-07-13 11:53
#4

Jag gör bruksgods! Men det gör jag alltid! Tycker om att göra det man kan använda till något. Men tycker samtidigt att konstföremål har en viktig funktion att fylla. Tror att människor påverkas mycket av sin omgivning!

[rolnor]
2015-07-14 22:13
#5

Intressant att så många gör konstsaker, det var överraskande. Nu har ju bara 11 röstat iof. Förstår att det kan vara svårt att välja, man kan ju ligga lite mittemellan också. Jag har gjort några mindre skålar med oxblodsglasyr nyligen tänkta att användas i köket men jag har fått responsen att dom mera ser ut som prydnadssaker😊

Upp till toppen
Annons: