Annons:
Etikettinspiration
Läst 4380 ggr
Ulla
7/24/15, 9:10 AM

Smycken av keramik

Är det någon här som har försökt sig på att göra smycken i keramik? Själv har jag varit på G flera gånger, men har aldrig riktigt kommit till skott. Det brukar stanna vid en idé och några skisser, sedan kommer något annat emellan.

För många år sedan köpte jag ett litet hängsmycke i form av en pytteliten, jättesöt kruka. Den hade tom ett lock som gick att ta av. Tyvärr har jag inte kvar det längre, annars skulle jag ha lagt upp en bild.

Det skulle vara kul om du ville visa ditt keramiksmycke - antingen ett du gjort själv eller ett som du har och brukar bära ibland men som någon annan tillverkat.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Rerum
7/25/15, 8:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer några bilder på smycken, som en tjej, som går kurs hos mej gjort.

Denna kommentar har tagits bort.
Rerum
7/25/15, 8:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Denna kommentar har tagits bort.
Rerum
7/25/15, 8:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Rerum
7/25/15, 8:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
Ulla
7/25/15, 9:16 AM
#8

Så enkla och så fina!

(Vet din kursare om att du har delat hennes bilder?)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Skabbekatten
7/25/15, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#9

Att dyka ner i bildarkivet var lite som att upptäcka gamla ungdomssynder på nytt. Det var ett tag sedan jag gjorde smycken!

Första bilden är porslinshjärtan som blev till paketsmycken. Jag satte dem på snöret på det årets julklappar. Tyckte att jag var så duktig och påhittig. Men tydligen var det ingen som på julaftons kväll såg mina hjärtan utan dessa hamnade i skräpsäcken, så jag fick buttert rota upp dem igen och visa alla vad jag hade gjort! 😂

Andra bilden är hjärtan i marmorerad Porslinslera som jag gjorde broscher av.

Tredje bilden är restbitar från ett projekt med infärgad och kavlad Porslinslera. Bitarna blev till halsband.

Rerum
7/25/15, 12:29 PM
#10

Jo Ulla hon har givit sitt samtycke. Samtidigt är det ju så att så fort du lägger ut något på instagram och Facebook äger du inte bilderna längre. Så det är ju något att tänka på när man lägger ut bilder där. Jag hittar inte dina bilder, Skabbekatten

Ulla
7/25/15, 12:43 PM
#11

Bra. Jag trodde nästan det eftersom ni känner varandra. 🙂 Men jag tror inte att man kan ta bilder någonstans ifrån om inte det uttryckligt sägs det där de ligger. Det har varit rätt mycket diskussion om det på andra sajter på iFokus.

När det gäller ditt problem att se skabbekattens bilder så har jag nyss läst att det finns en bugg som gör att bildspel ibland inte visas i mobiler. Du kanske tittar i din mobil?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Skabbekatten
7/25/15, 12:45 PM
#12

Ja  mobilbilder buggar sig, jag kan bara se bilderna på datorn. :)

Ulla
7/25/15, 12:54 PM
#13

#9 Skabbekatten

Otack är världens lön. Har man inte varit med och gjort sakerna så vet man inte hur mycket tanke- och handkraft som ligger bakom. 🙂

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Rerum
7/25/15, 4:03 PM
#14

Då får jag hem och kolla i datorn. När vi var på symposiumet pratade jag med två kvinnor, som arbetade som programmerare, om hur bilder på Facebook och Instagram kan användas. Om jag förstod det rätt kan de bilder som läggs ut på de forumen användas till vad som helst, t ex i reklamkampanjer, utan att man har något att säga till om. Kanske förstod jag det fel

Ulla
7/25/15, 4:55 PM
#15

Jag är inte säker. Har för mig att det är Facebook som kan använda upplagda bilder som de vill, men det betyder inte att vi andra får det.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Rerum
7/25/15, 6:23 PM
#16

Ja Ulla så kanske det är! Det är ju bäst att alltid fråga först om man får använda bilderna 😀

Larsam
7/25/15, 8:32 PM
#17

Här en länk till PC för allas e-forum, angående bilder på Facebook.

http://eforum.idg.se/topic/345400-copyright-f%C3%B6r-facebooksinl%C3%A4gg-och-bilder/

Ulla
7/26/15, 9:14 AM
#18

Tack!

Nu drog jag iväg alla från trådens ämne - dags att återvända till det igen.

Fina smycken, Skabbekatten. Gillar mest dina hjärtan, fast jag associerar mera till något från naturen, som frön med vingar eller kronblad från en blomma.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: