Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 3730 ggr
Ulle
8/23/15, 1:48 PM

Min nya verkstad

Jag ska snart flytta till min nya verkstad. Det är en dröm som går i uppfyllelse och det är svårt att tro att det är sant. Men det är det!

Om ni är intresserade, kolla länken. Än återstår det arbete innan det är klart, men nu är det "bara" lite måleriarbete kvar…

Från ruckel till färdigt

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Annons:
Jessika
8/23/15, 1:55 PM
#1

Vilken förvandling!! Shit va snyggt 😃 kom ihåg att uppdatera oss fortsättningsvis!

Ulle
8/23/15, 2:11 PM
#2

Det ska jag göra. Nu börjar snart det roligaste för mig. Att inreda och snickra och fixa.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

micki78
8/23/15, 2:27 PM
#3

Wow!! Så snyggt! Och vilka fina saker du gjort. Gillar skålarna i din webshop.

Ulle
8/23/15, 2:44 PM
#4

Tack, micki78!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
8/23/15, 2:50 PM
#5

Wow! Vilket arbete du lagt ner för att få din verkstad. Du kommer verkligen att få en superfin miljö att arbeta i. Grattis!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulle
8/23/15, 3:23 PM
#6

#5

Jag måste dessvärre erkänna att jag, ännu så länge inte har rört en fena vad det gäller renoveringen. Den står gårdens ägare för. Han har lagt ner sin djurhållning och husen har bara stått och förfallit. Men nu har han fått nya visioner och börjat hyra ut. Min granne blir ett ekologiskt ostmejeri och en annan granne är två killar som ska köra american BBQ under sommarhalvåret. På andra sidan vägen ligger ett vandrarhem. 

Min kursverksamhet har varit vilande i nästan 3 år men nu tänker jag köra igång igen. Då är det bra med inkvarteringsmöjligheter på krypavstånd för helgkurser.

Jag beräknar att komma igång med kurser mm efter årsskiftet. Till nästa sommar ska man kunna dreja, handla keramik eller ta en kaffe med kaka. Eller allt på en gång. Fortsättning följer.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Annons:
KeramikeniSkredsvik
8/24/15, 10:25 PM
#7

Det ser fantastiskt fint ut! Vilken underbar miljö!

skallsjo
8/24/15, 10:40 PM
#8

Åh vad fint det blir -Grattis Ulle ! mvh emelie

Susanne Sundström
8/25/15, 9:07 AM
#9

Ja verkligen toppenfint och det verkar som en strålande affärsidé dessutom med alla möjligheter precis runt knuten.  Det kommer säkert gå jättebra alltihop.

Vi följer dig så fortsätt att visa och berätta är du snäll..

PS. Jag är jättenöjd med mitt "nya" Kavlingsbord fungerar perfekt för mig! 🙂

//Susanne Sundström

//Susanne Sundström

No32
8/25/15, 9:20 AM
#10

Jösses så fint! Lycka till!

Ulle
8/25/15, 10:46 AM
#11

#7,8,9,10

Tack för glada tillrop och lyckönskningar.  Ni är alla välkomna att hälsa på när jag har öppnat. 

Och Susanne, så bra att du blev nöjd med kavlingsbordet!  🙂

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

[rolnor]
8/25/15, 2:58 PM
#12

Ser stort ut, underbart med såna djupa fönsternischer eller vad det kallas. All lycka till!

pyromanen
8/25/15, 5:18 PM
#13

Härligt!!!😎

Annons:
Ulle
8/25/15, 6:24 PM
#14

#12

Det är stort. Mycket större än vad det var tänkt från början men då har man också plats att förverkliga många olika idéer…

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

MaudSkobyKrukmakeri
8/26/15, 7:15 AM
#15

Det blir fantastisk, både lokal och miljön med andra företagare runtomkring. Och att fylla en stor yta brukar ju som bekant vara utfylld i ett naffs. Lycka till med inredningen och kurserna!

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Ulle
8/27/15, 5:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En uppdatering. Idag blev tak och väggar färdigmålade. Nu ska golvet få en behandling och sedan kan jag börja fixa med inredning mm…

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Jika22
8/28/15, 6:58 AM
#17

Fantastisk lokal och berättelse! Lycka till☺

Susanne Sundström
8/28/15, 7:43 AM
#18

Så stor potential och så vacker keramikverkstad.
Jag är inte det minsta avundsjuk 🙂…

Susanne Sundström

//Susanne Sundström

Ulle
9/19/15, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#19

Det har kommit upp lite bjälkar i taket där butiksytan skall vara. På sista bilden ser man toa och efterlängtat ugnsrum ta form. Nu närmar det sig inflyttning! 😃

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
9/19/15, 8:36 PM
#20

Vilken härlig lokal! Kan det bli annat än succé?

Kul att du visar litet bilder och berättar om din dröm som går i uppfyllelse. Man blir glad av att läsa sånt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
drake3
9/23/15, 2:34 PM
#21

Jäklar så fint. Törs man fråga hur lång tid det tog?. Det måste ha kostat både svett och pengar.

Ulle
9/23/15, 6:02 PM
#22

När det gäller både svett och pengar är det min hyresvärd som står för båda. Han hade slutat med sin djurhållning och byggnaderna stod tomma. Förfallet hade gått ganska långt. Istället för att stå med obrukbara ruckel har han rustat upp gården efter hand och hyr nu ut lokaler till killar som mekar med bilar och mc, till min granne, ostmakaren och till mig och framemot påsken två BBQ-killar. Förhoppningsvis tillkommer det fler verksamheter framöver. Smart drag av en bonde som har en massa tomma lokaler som bara står där. 

Det som är fantastiskt är att jag har varit med från början och haft möjlighet att styra och påverka precis hur jag vill ha det för att det ska funka bra med min verksamhet. Naturligtvis kommer jag att betala hyra men det blir billigare för mig än i min nuvarande, hälften så stora lokal inne i centrum. 

Arbetet med att rusta upp min lokal har pågått från slutet av mars fram till nu och jag räknar med att vara igång i mitten av oktober. 

Just nu håller jag på med flytten vilket också är ganska svettigt. Men jag börjar se en ljusning vid horisonten. Nästa vecka ska jag förhoppningsvis flytta mina tre ugnar, sen är resten en baggis… 😃

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ride84XL
9/23/15, 11:23 PM
#23

Tur du har! Det där blir ju riktigt snyggt

Ulle
9/23/15, 11:33 PM
#24

#23

Ja, jag har verkligen tur! :D

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

LenaR
9/24/15, 9:41 PM
#25

Åh så roligt, Ulle! Jag önskar dig många underbara ögonblick i din nya verkstad! 🍀


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulle
9/25/15, 12:10 AM
#26

# 25

Tack Lena!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulle
11/8/15, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#27

Ännu är inte allt klart men eftersom min granne, ostmakaren, öppnade i fredags kunde jag inte låta bli att ha lite smygöppet hos mig också. Här är ett par bilder. Om ni är i Varbergstrakten någon gång är ni varmt välkomna att hälsa på!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Annons:
Susanne Sundström
11/9/15, 8:12 AM
#28

Men JÄKLAR vad fint det blev!
//Susanne (som köpte kavel)

//Susanne Sundström

Sylvia Sinel
11/9/15, 11:28 AM
#29

Lycka till! Det ser fantastiskt ut.

Ulle
11/9/15, 4:42 PM
#30

#28 #29

Tack! 😃

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
11/9/15, 5:30 PM
#31

Smygöppet nu och helt klart lagom till jul gissar jag. Så otroligt fint!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulle
11/10/15, 12:09 AM
#32

#31

Du gissar helt rätt, Ulla!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Upp till toppen
Annons: