Annons:
Läst 2328 ggr
Znuttan62
12/2/15, 4:19 PM

Instruktionsbok naber

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har instruktionsbok till denna termostat/automatik ?

Annons:
Bo§e
12/3/15, 6:49 AM
#1

TP 1” är mycket enkel att sköta.

De fyra ”sifferrullarna” har var sin funktion, (som också återfinns på kurvan ovanför).  Funktionerna är:

Slope” (°C/h) avser bränningens ”långsamma” fas. Temperaturstegringen anges i ”grader celcius per timma”.

#  ”T1” (°C) bestämmer vid vilken temperatur bränningen övergår från ”långsam” (slope) till ”full fart”.

(kurvans ”krokiga” del visar ”fullfartsdelen”…här jobbar ugnen helt enkelt så fort den kan, med hänsyn tagen till effekt, sättning m.m.)

#  ”T2” (°C) avser bränningens topptemperatur.

#  ”Time” avser utjämningstiden (hålltiden), innan bränningen avbryts.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

En ”typisk” skröjbränning av små- till medelstora föremål:

Slope = 100°C/h / ”T1” = 650°C / “T2” = 960-980°C / “Time” = ¼ h eller ½ h.

------------------------------------------------------------------------------------------------------ En “typisk” glasyrbränning

Slope = 100°C/h / ”T1” = 200°C / “T2” = anpassas till ”dina” aktuella material / “Time” = ¼ h eller ½ h.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

När alla värden är inlagda: Tryck på START. 

Displayen högst upp visar aktuell temperatur.

🙂

Znuttan62
12/4/15, 12:11 AM
#2

Tack så mycket 😊 då ska jag nog klara av det.

Znuttan62
5/7/17, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bränning!

Nu har jag bytt element och startat min första bränning enligt "Skröj schemat " som var väldigt lätt att förstå.

Jag ställde in en  Skröjbränning och allt följde schemat upp till 963 grader (det tog 7 timmar) då slogs värmen av och började sedan sjunka i temperatur, den gick aldrig över i T2 läge.

skickar en bild här.

Hoppas någon kan hjälpa mig, kanske du Bosse vet något orsak.

(jag har inte öppnat ugnen ännu då den fortfarande är varm)

Anna-Lena

Upp till toppen
Annons: