Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 2528 ggr
Ulla
6/7/16, 8:05 PM

På kurs hos Dan Leonette på Gotland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är just hemkommen från en helt fantastisk vecka på Gotland tillsammans med mitt keramikgäng. Först tre dagar semester då vi bara njöt av att titta runt på den fantastiska ön. Därefter tre dagar kurs i olika bränntekniker hos keramikern Dan Leonette. Mycket givande och kul.  En hel del har jag testat förut, men det var också mycket som var helt nytt för mig och som jag nu vill testa själv på hemmaplan. Ska verkligen bli kul!

Hela tiden hade vi ett strålande sommarväder. Det kunde inte bli bättre.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Ulla
6/7/16, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En titt ner i en av tunnorna för sawdustbränning visar mest en massa sotiga föremål. Det ska bli spännande att se resultatet när vi plockar upp och rengör dem.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
6/7/16, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här står de nu, uppradade i gräset för fotografering innan var och en tar hand om sina alster.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
6/7/16, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En sista bild:

Peeloffglasyren bara ramlar av.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
6/7/16, 9:19 PM
#4

Tack för inspirerande bilder!

Susanne Sundström
6/8/16, 8:15 AM
#5

Åh vad kul! Jag har redan varit där två gånger och ska dit i höst igen!  Det är helt beroendeframkallande. Danny (med lika trevlig fru) är så otroligt kunnig och extremt charmig och rolig som kursledare. Man lär sig massor nytt varje gång då det är så mycket att "ta in" - det är rejält tempo på kurserna. Underbart snygg peel-off Ulla. Jag njuter så av mina egna alster här hemma…. gött att ha som minnen.  🙂 //Susanne

//Susanne Sundström

Leramani
6/8/16, 8:47 AM
#6

Bara en bild funkar…  Snyggt peeloff,  han är skicklig Dan.

De Lapsus Resurgam

Annons:
Ulla
6/8/16, 9:16 AM
#7

Så märkligt. Det är inget konstigt med någon av bilderna. Ja, jag var rädd att sakerna skulle spricka sönder totalt eftersom de är drejade i ren porslin, utan någon inblandning av chamotte. Men de höll, trots den omilda behandlingen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
6/8/16, 9:38 AM
#8

SussieCre8 Kul att du också varit där! Jag förstår att du ser fram emot att åka dit i höst igen. Du får hälsa från mig. Det var faktiskt en deltagare med nu som jag haft en del kontakt med via iFokus. (Hej Sonja, om du läser det här. Kul att du gav dig tillkänna!)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
6/10/16, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En bild till, bara för att jag tycker att den är så dramatisk.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: