Utrustning och verkstad

Pedalwire

2016-08-29 18:30 #0 av: Solhem

Hej! Jag behöver byta en wire till pedalen på en gammal Shimpo 21. Är det någon som vet var jag kan hitta en sådan? 

Kan också passa på att berätta att vi här ute på landet (Almunge) hade vi i lördags det vi kallar "Väg 282 - En kul tur". Jätteroligt! Jag hade öppet hus och det såg t ex ut som bilden visar. 

Anmäl
2016-08-29 18:46 #1 av: Bosse Cebex Gbg

Det är inte så lätt att få tag på en "originalwire" av den här äldre typen....     

Men, om du tar med dig hela wiren, med nipplar och allt, till en cykel/moped/mc-reparatör av den "gamla skolan", dvs som har wirar m.m. i "lösvikt", och kan sitt jobb, borde han/hon lätt kunna göra en ny till dig.  Ditt gamla wirehölje, justernipplar m.m.  går säkert att återanvända.

Detta ligger inom samma kompetensområde som att fixa växelwiren till en gammal Puch Florida......ungefär......Skrattar

Anmäl
2016-08-30 16:31 #2 av: Solhem

Tack för tipset! Jag tror det ordnar sig. (Tänk en gul Puch Florida...)

Anmäl
2016-08-31 10:40 #3 av: Bosse Cebex Gbg

Jag är så gammal, att min generations Puchar var vinröda eller svarta.....och alla hade de den där shimpo-liknande växelwiren.....      Ler  

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.