Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1754 ggr
MalouHultman
9/27/16, 12:54 PM

drejningsverktyg köpes!

Hejsan! Malou heter jag och har precis fått tillgång till en keramikverkstad sju dagar i veckan och är alldeles överlycklig, behöver nu mina egna verktyg!
Undrar därför om det finns någon som säljer sina gamla/har tips på var jag kan köpa till ett rimligt pris i Göteborg.
Tacksam för hjälp :)
Malou Hultman

Annons:
Leramani
9/27/16, 2:09 PM
#1

Mycket kan man göra själv.  Jag har gjort diverse drejsken av trä.

De Lapsus Resurgam

MalouHultman
9/27/16, 2:15 PM
#2

Har tyvärr inte tillgång till att göra egna i trä, men har hört att t.ex. ett gammalt bankkort ska funka bra? tar gärna emot sådana fusk-tips också! :)

MalouHultman
9/27/16, 2:17 PM
#3

söker alltså sken, miretter, avlyftare, avdrejningsjärn, kavalett, bollspruta etc.

Bo§e
9/27/16, 2:38 PM
#4

#2:  >> men har hört att t.ex. ett gammalt bankkort ska funka bra?  >>

Vissa is-skrapor till bilar kan också bli bra sken.    Finns i varierande mjukhet, och kan ibland vara gratis, på macken…..

🙂

nyburgaren
9/30/16, 11:22 AM
#5

Fjäderstålet i en billig spackelspade med trähandtag från bildtema kan man plocka ur och slipa till

cupcake
10/1/16, 4:33 PM
#6

Du har pm

Annons:
Bo§e
10/1/16, 6:00 PM
#7

Nu är det höst, och många kommer att byta torkarblad på bilen.  Släng inte de gamla torkarbladen innan du tagit tillvara det smala stålbandet som stagar upp bladen.  Stålbanden är ett alldeles utmärkt material till slingor….och även till andra "vassa" keramikredskap.   Och, det bidrar ju även positivt till "källsorteringen"… 🙂

Det ger förstås ingen mätbar ekonomisk vinst att tillverka sina egna keramikredskap, eftersom det - inte minst - tär på ens dyrbara tid…..men, det kan skänka en ny, kul dimension till ens "hantverkande", och det möjliggör ju också att man kan "skräddarsy" verktyg för olika uppgifter….

🙂

Kfmaris
10/21/16, 3:47 PM
#8

Jag har köpt mycket verktyg via Ebay mycket billigt. Leveranstiden kan vara upp mot en månad, men har en inte bråttom så är det verkligen värt det.

http://www.ebay.com/sch/Ceramics-Pottery/183303/i.html?LH_BIN=1&_nkw=Crafts

Ulla
10/21/16, 9:41 PM
#9

Jag såg att det mesta på den sida du länkar till är från Kina. Är det där du köpt dina verktyg?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: