Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 1909 ggr
Ulla
2016-10-02 22:28

Bilder från årets symposium 2016

Det vore kul om någon har foton att visa från årets symposium. Själv har jag bara några få som jag kan lägga upp.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Ulla
2016-10-03 10:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här ser man i alla fall hur Margit Brundins hare växer fram. Det var många som var intresserade och ställde frågor och fick tips på hur man kan göra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2016-10-03 10:26
#2

Jag tror jag väntar till i morgon när jag har min dator innan jag visar fler bilder. Hoppas någon annan lägger ut sina under tiden. Om de hamnar uppochner så vänder jag på dem. Det kan hända, beroende på hur man höll mobilen. Om det är en mobilbild vill säga.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Keraleij
2016-10-03 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Några bilder från Ruthanne Tudballs mycket inspirerande visning av hur hon drejar och sätter samman föremålen direkt på drejskivan.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Ulla
2016-10-03 11:06
#4

Fina bilder! Visst var det härligt att se och höra henne berätta hur hon arbetar. Jag blev helt hänförd.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2016-10-03 17:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den här fina lilla skålen av Ruthanne är en av de saker jag har med mig hem. Jag kommer att vårda den ömt och äta morgonfilen ur den varje morgon.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LenaR
2016-10-03 21:31
#6

#5 Så vacker, Ulla! Hur stor är den i volym, på ett ungefär? Eftersom jag missade symposiet i år hoppas jag fler lägger upp bilder här. :-)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Ulla
2016-10-03 22:15
#7

Färgerna kommer inte riktigt till sin rätt på bilden, men visst är den fin. Hur stor den är - tja, en rejäl skål för min frukost. Nästan dubbelt så stor som dina liljeskålar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2016-10-05 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Steven Jones demonstrerar. Här ser man hur bra det är med skärmvisningen för den som sitter litet för långt bak för att se bra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2016-10-05 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Christina Schou Christensen använder glasyrerna på ett mycket annorlunda sätt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: