Forma och dekorera

Nya tokiga ideer

2016-11-17 11:12 #0 av: nyburgaren

Skulle man kunna göra en klocka som går åt fel håll bakåt i tiden alltså.. Tänkte mig att man använde sina metallglasyrer och gjorde fjädrar och kugghjul i lera och dolde ett baklänges klockverk under hela konstruktionen.. Säg mig  släpp ideen har inte tid med såntGalen

Anmäl
2016-11-17 13:15 #1 av: rolnor

Låter som pilljobb! Kommer att tänka på en mekanisk skulptur som korkade upp och fyllde ett glas vin, såg den på TV.

Anmäl
2016-11-17 13:31 #2 av: Aleya

Här har du en som går baklänges https://www.partykungen.se/baklanges-klocka.html

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-11-17 13:50 #3 av: nyburgaren

jaa tur du hittade den klockan släpper ideen nuj Tack Aleya..

Anmäl
2016-11-21 20:15 #4 av: Ulla

På tal om tokiga idéer - jag glömmer aldrig när pyromanen brände sin gamla mobiltelefon i keramikugnen bara för att se vad som hände. Sedan la hon upp bilder på resultatet.FörskräcktSkrattar

Sajtvärd för Keramik ifokus

Anmäl
2016-11-24 21:15 #5 av: pyromanen

😀 jo, det var kul. Fast egentligen inte min egen ide utan ifokus fel 😇. För att Godsägare gjorde nåt aprilskåmt om att hon hade råkar glömma mobilen i ugnen.
Minns att grannen kom o undrade lver lukten 😧, det luktade äckligt bränt plast ett tag. (Hade tagit it batteriet av miljöhänsyn).
För övrigt var den med på två utställningar sen he he.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.