Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1457 ggr
nyfikennovis
2016-12-02 08:15

Bilder på ventilationslösningar önskas!

Hej!

Jag är helt ny på keramik men förstått att detta är min melodi så nu tänker jag satsa :). Jag vill presentera mig lite  i samma veva; Josefin heter jag o är så lycklig över detta forum ! 

Jag ska nu bygga en studio i vårat isolerade garage.  Det är lite för lågt till tak så jag behöver en ventilationslösning till ungen (toppmatad 100L ). googlat o googlat hittar inget vettigt. Är det bara special beställa av plåtslagare som gäller ? skicka gärna bilder på era lösningar så får jag se hur det ser ut!

Tack ni är så fina!

Annons:
Plena
2016-12-06 10:51
#1

Om du klickar på sök ovanför inläggen och skriver ventilation av ugn så hittar du en massa olika inlägg om detta och kan se de bra skisser som är gjorda. Hoppas det var till hjälp.

nyfikennovis
2016-12-19 23:11
#2

Tack tack känner mig fortfarande lite förvirrad över vilken sorts entrepenör jag ska kontakta, men antar att det är en en ventilationsfirma/plåtslagare? Jag hittade iallafall en bra bild att visa upp för hantverkarna.

Skabbekatten
2016-12-19 23:40
#3

Min ventilationslösning är ett fönster som jag öppnar när jag bränner ugnen.

lerverkstan
2016-12-31 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer en bild från min ugn. En frontmatad. Min bonuspappa har svetsat ihop en kåpa som det sedan går ett vanligt ventilation rör ut genom väggen. Det blir ett naturligt drag upp i den. På utsidan är det också ett rör..som en liten skorsten.

nyfikennovis
2017-01-02 12:40
#5

Tack så mycket! Det var exakt en sån härn bild jag behövde se !

Upp till toppen
Annons: