Annons:
Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1163 ggr
Tagine
2017-01-12 15:03

Pyrometer

Nån som vet vart man kan få tag på givare av typ k hittat bara till 1000gr. Skulle gärna hitta beg, temp komplett utan automatik också som jag vill ha på min vedugn. Kanske nån vet om det finns nån som handlar med beg grejer

Annons:
Bo§e
2017-01-12 15:19
#1

Givare av typ K  (kallas också "NiCr" eller "nickel-krom") hittar du säkert hos de flesta keramikmaterialleverantörer.   Typ K  "kan"  visserligen mäta upp till 12-1300°C, men över 11-1200° håller givarna inte så länge.  Och,  det finns billiga, tunna  K-givare som inte alls är lämpliga för annat än kortvariga mätningar…varning för dem…!     Om du vill ha en någorlunda hållbar K-givare, vänd dig till branschens leverantörer.

Och, kabeln mellan givare och instrument måste vara en "riktig" typ-K-kabel.  Se till att du har en sådan.

Tagine
2017-01-12 15:31
#2

Tack Bosse är lite rudig på att söka på nätet höll på av bara den i går allt jag hittade i k väg var högst 1000 då ska jag prova igen. Vill inte gärna lägga flera tusen på en ir när man ska hobby bränna. Blir annat om man ska bränna ofta, då får man väl hosta upp en slant:-) tack för hjälpen

Upp till toppen
Annons: