Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 2114 ggr
Nikodem
2017-01-18 16:16

Söker En Gammal Sliten Elektrisk Drejskiva

Hej Finaste!

Jag söker en gammal (gärna billig) Elektrisk Drejskiva.

Den kan vara välanvänd och ska "slaktas". Jag behöver en fungerande motor och stabil bas. Den ska jag göra om till ett snurrande fotograferings-bord. Det ska tåla ca 15-20kg och köras på en väldigt låg hastighet.

Finns i stockholmsområdet!

Mitt nummer är 0763194971. TUSEN TACK!!

Annons:
[rolnor]
2017-01-18 20:45
#1

Finns små bordsmodeller som är relativt billiga, jag har använt sån för Sprutglasering av större krukor, fungerar bra.

Simon.haggbom@kolsvart.se
#2

Köp en rejäl kavalet bara. 5-600kr. Blir bra moment på på dom när du ger de lite fart.

stefanandersson
2017-01-24 20:28
#3

Du kommer nog undan billigare att köpa en 360 turntable av typ kaffebrus än att modda en gammal bökig drejskiva. Det kan vara svårt att ha en fast hastighet på alla dina klipp etc. beroende på vilken maskin du hittar. du kan välja en kavalett och driva den med en elmotor men det kräver uppfästning av motorn mm. Men inte alls omöjligt såklart. Då kan en sparkskiva med symaskinsmotor vara ett bra alternativ för dig (de moddades lite så för länge sedan och ibland stöter man på dem på blocket). Den blir väldigt stor i sig dock. De enklare bordsdrejskivorna som rolnor nämner kan vara en lösning men det kostar säkert som en turntable…

Simon.haggbom@kolsvart.se
#4

Har en kavalet för 600kr.. kan fan sätta mig på den.. 100 pannor och snurra så de tål ju mycket.. Sen när ger du den lite fart så går den väldigt bra moment av sig själv.

Upp till toppen
Annons: