Annons:
Etikettinspiration
Läst 2385 ggr
Ulla
2017-03-03 11:27

Skulpturer

För ett tag sedan hade jag ett besök i verkstan av en av medlemmarna här på iFokus. Det var Larsam som tittade in en stund. Han lovade att visa litet av det han gör, om jag bara startade en tråd om skulpturer.
(Nu har det gått alldeles för lång tid, så jag hoppas att du inte tröttnat på att vänta, Larsam. )

Jag blir både litet avundsjuk och får lust att göra själv när jag ser vilka fina skulpturer som många gör. Det finns så många som är jätteduktiga.

Hoppas att ni som gör skulpturer i lera har lust att visa upp några av era alster här. Till glädje för oss andra, och kanske ge inspiration att försöka själv.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Månvind
2017-03-04 08:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

åh vad roligt!!! äntligen en tråd om detta :-) Bifogar några bilder på nyligen tillverkade skulpturer. Lemmy Kilmister samt min nya nisch - trädgårdsfairytail :-)

Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail. /R.W.Emerson

Ulla
2017-03-04 15:44
#2

Wow, vad fina! Kul med trädgårdsinriktningen. Jag var tvungen att gå in på er hemsida för att se mera.

(Kan du inte se bilderna? Då tittar du antagligen via din mobil. För att kunna se bildspel måste du gå in på Visa sajten i full version längst ner på mobilsidan. Mobilversionen visar endast enstaka bilder.)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
2017-03-04 19:32
#3

Fantastiska grejer, wow!

attis kakelugnar
2017-03-05 03:02
#4
attis kakelugnar
2017-03-05 03:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

"Spanare" till barnbarnets rum..

attis kakelugnar
2017-03-05 03:06
#6

Spanare. Till bsrnbarnets rum

Annons:
attis kakelugnar
2017-03-05 03:06
#7
Månvind
2017-03-05 09:35
#8

Tack Ulla och Roinor :-) Hemsidan blev av misstag raderad av webhotellet för ett tag sen så jag fick i all hast göra en ny. Har inte haft tid att uppdatera med så många bilder än dock. Det kommer fler och bättre :-)

Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail. /R.W.Emerson

Ulla
2017-03-05 15:52
#9

#5 Jättefin den med. Den ser ju snäll ut. Vore inte kul om barnbarnet blev rädd.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
2017-03-05 16:31
#10

Jag antar att du måste studerat en hel del anatomi för att få till allt så bra?

Larsam
2017-03-05 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#11

Ulla, jag har inte tröttnat på att vänta. Här några av mina saker som jag kallar scener, det är som kulisser. Bröllop i Las Vegas, Knoll och Tott, Karl-Alfred och Tiger. Allt är gjort i stengods och jag använder mest Decopottery för att få till färgen.

Ulla
2017-03-12 11:26
#12

Ah, jag var litet orolig ett tag där🙂.

Jag var inne på din hemsida och tittade. Där har du massor av härliga alster, de roliga och färggranna scenerna  men också mycket annat. Är det scenerna som du håller på med just nu?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: