Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 1525 ggr
zitra
6/14/17, 12:24 PM

Vill ha lite råd om priser

Jag tänkte hyra ut rum i mitt hus och tillgång till min verkstad i sommar,jag tänkte ta 200 per natt. Min verkstad är liten en drejskiva och plats för ca tre fyra pers och jag har inget vatten ,avlopp där inne men bara några meter till stora huset. Tanken är att man kan komma hem till mig och ha en kreativ semester, jag har bastu mm men hur mycket tar man betalt,kan jag ta betalt per timme i hyra ska allt ingå då eller ska jag ta betalt lera ,glasyr bränning separat. Detta är nytt för mig,och har bara haft verkstan sen november och jag har inte så många glasyrer heller,tog över verkstan självgjorda glasyrer av en vän,kan själv inte blanda glasyrer men ska lära mig. Någon som har några tipps

Annons:
LenaR
6/15/17, 7:55 PM
#1

Jag kan bara svara med funderingar… Att ta betalt för material separat är säkrast, men kanske inte bekvämast för kunden. Du vet ju inte hur mycket de kommer att göra av med. Men enklast för besökare är definitivt att du låter material ingå, så att de kan betala allt i ett svep. Om inte, så måste besökare åtminstone få en uppskattning av vad det kan gå på. Om jag var på kreativ semester skulle jag vilja ha ett fast pris per dygn, inte per timme. Hur mycket ska det kosta… Är du nära storstad eller ute på landet? Vad betalar du själv? Vilka pengar har du lagt på drejskiva, ugn och annat? Om glasyrer - starta en separat tråd! Eller prova sökfunktionen; vi har en del frågor om glasyrblandning. Och artiklar. Och receptsamlingar! Stället låter idylliskt! Jag önskar dig varmt lycka till. Från regninga söderförorten i Stockholm låter bastu alldeles gudomligt….


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

zitra
6/15/17, 11:24 PM
#2

Tack för svar,jo kanske det ärbäst med ett fast pris,ska fundera lite till,jo här är fantastiskt vackert och mysigt,jo jag bor på landet i en liten by.Och så får jag nog börja läsa och exprimentera med glasyrerna.

Upp till toppen
Annons: