Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 769 ggr
Anna HB
2017-07-25 23:14

Hur vet jag vad ugnen går för?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har adopterat en hemlös ugn, som behöver ominstalleras helt och hållet (apropå kabelhärvan som syns på bilden). Men det kan det ju vara värt, när den i övrigt inte kostat mig något. Tänker att jag kan ha den för skröj, när jag inte fyller min stora ugn. Jag vet att den tidigare endast använts för porslinsmålning, vilket förhoppningsvis innebär att elementen är i lika gott skick som de ser ut. Den har nog bara gått till 800 grader, när den användes en gång i tiden. Men hur vet jag vad den här ugnen mäktar med? Känner någon i forumet igen den? Vad bör jag tänka på? Är det ett rimligt antagande att jag ska kunna skröja i den? Telemecanique står det på en dosa baktill, i övrigt hittar jag inga ledtrådar alls.

Annons:
Ulla
2017-07-27 17:07
#1

Hej Anna! Den ser väldigt liten ut? Stämmer det? Nog borde du kunna använda den att skröja i. Testa. Du måste ju inte gå så högt i skröjen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Anna HB
2017-07-28 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja, Ulla, det är en liten ugn. När jag har mycket smått att skröja kan den nog vara bra att ha. Den ser jättefin ut på insidan. Här är en bild till.

Anna HB
2017-07-28 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och så här kom den till min verkstad 

Upp till toppen
Annons: