Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 1483 ggr
RodicaLE
8/9/17, 4:51 PM

Dreja i Japan?

Hej! Jag ska till Japan i oktober och vill gärna ta några lektioner hos en lokal keramiker. Gärna i Nörheten av Tokyo eller Seto. Är det någon som har varit i Japen/känner till hur jag kan gå tillväga/kan tipsa om soecifik keramiker eller någon studio? Har googlat rätt på flera keramiker, inklusive några som erbjuder kurser på engelska (enligt vad de skriver på hemsidan) men INGEN har svarat mig. Jag har mailat, försökt kontakta dem på Facebook och ett par har jag t o m DMat på Instagram. Jag vet inte vad jag gör för fel.

Annons:
Ulla
8/9/17, 5:41 PM
#1

Hej,

Nej, jag har inga tips att ge, vill bara peppa litet. Det låter som en spännande resa om det går som du vill. Hoppas att du får några bra tips.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

RodicaLE
8/9/17, 9:50 PM
#2

Tack Ulla! Hoppas…

Cax
8/10/17, 6:04 AM
#3

Hej Jag har varit i Japan flera gånger. Att du inte får några svar beror nog på att de inte pratar engelska. Jag skickade mail till ca 20 golfbanor som jag ville åka till och spela på. Jag fick svar från 3 st.

Cax-catrineskeramik.com

Cax
8/10/17, 6:30 AM
#4

Hej igen

Jag glömde skriva att du ska använda dig av google translate och översätt från engelska till japanska.

Cax-catrineskeramik.com

Rerum
8/10/17, 12:30 PM
#5

Hej! Jag var i Japan i våras. Jag arbetade tre veckor i en studio i Seto hos en keramiker som heter Hiroshige Kato. Han kan engelska och där kan man boka in sej några timmar. Jag var där som sagt i tre veckor jag bokade ett "paket" genom Explore Japanese ceramic. Det finns många som ordnar keramikaktiviteter i Seto men alla pratar inte engelska. Hiros företag heter Kasen pottery. Men kontakta honom genom Facebook och hälsa från mej. Om allt går som det är tänkt ska han komma till mej i september nästa år.

RodicaLE
8/10/17, 3:01 PM
#6

Hej Rerum! Tack för svar/tips. Detta bådar gott! Hiroshige är en av dem jag har kontaktat men han har inte svarat än. Jag försöker igen och hälsar från dig… Tyvärr är alla Explore Japanese Ceramics kurser fulla, annars hade jag gått genom dem. Därav denna "situation".

Annons:
Upp till toppen
Annons: