Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 897 ggr
tinakatarina
8/15/17, 4:25 PM

porslin gjutlera

Hejsan!

Jag undrar om någon vet vad jag gör för tokigt för jag har ingen aning! 

Så här, jag gjuter i Porslinslera, vi kan säga att det är ett ihåligt klot jag gjuter. Jag gjuter med pluggar. Har även gjutit utan plugg men då spricker det där jag satt igen tapphålet. Tänkte att det löser sig med plugg vilket detgjort men fortfarande blir det som mörka ringar mellan den första gjutleran och gjutleran som blir där hålet varit. Ojoj sjukt krångligt. Någon som förstår mig? Hoppas!

 Jag vill ha en fin slät yta utan mörka ringar. Jag kör oglaserat, enkelt vitt. Men det förstörs ju lite av de mörka ringarna…

Varför blir det mörkt i fogen? O vad kan jag göra för att det inte ska bli det?

Snälla. Hjälp.

Hejhej!

TinaKatarinaH

Annons:
[rolnor]
8/15/17, 4:36 PM
#1

Bilder vore bra!

tinakatarina
8/15/17, 4:41 PM
#2

Ha ha hur menar du nu, ska bilder verkligen behövas efter min kristallklara beskrivninng??! Du har så rätt, ska försöka fixa bilder.

tinakatarina
8/16/17, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här ser det ut. Blir en mörk ring runt hällhålet.

tinakatarina
8/16/17, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Obränd.

tinakatarina
8/16/17, 6:47 PM
#5

Tänker om det jan ha något att höra med att jag använt verktyg av metall när jag gjort rent hällhålet innan pluggar satts i? Nej. Men jag förstår inte?

Simon.haggbom@kolsvart.se
#6

är ju en fysisk förändring i formen just där hålet är och hur bra den än är gjort är det ju en spricka där. Tror det är svårt att komma ifrån det. Kan du inte pensla den med lite extra gjutlera när du tagit ut den? Eller när du öppnat upp den fukta ytan och smeta över "ringen" lite så borde den döljas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: