Annons:
Etiketterundersökningartopplistor
Läst 848 ggr
jenast
6/11/20, 2:03 PM

Keramiker förena eder :)

Häromdagen när jag sökte på keramiker på google gällande ett skolarbete jag håller på med hittade jag denna sida https://www.keramikerisormland.se/ och blev inspirerad och intresserad. Är det några sörmlänningar här som är medlemmar i denna grupp? 

Kollar man på "om oss" beskriver dess medlemmar att man gått samman för att "Vi vill samverka och lyfta keramiken som konst och hantverk genom att arrangera och samarbeta kring utställningar, konstrundor, ateljébesök och föreläsningar.

Keramiker i Sörmland bygger nätverk mellan keramiker och andra aktörer inom konst och hantverk. 

Vi bedriver även kurser och workshops och sprider kunskap om keramiskt hantverk."

Själv bor jag i Östergötland och undrar om det finns intresse bland andra östgötar att starta och vara medlem i liknande förening? Jag kan tänka mig att det finns stora fördelar att gå samman med andra i ens närområde.  

Finns det fler sådana ideella föreningar i Sverige?

Ni som är medlemmar i denna eller liknande förening, vilka fördelar ser ni genom ert medlemskap?

Finns det några nackdelar?

Admin får gärna ta bort mitt första inlägg då det inte verkar gå att svara på i fritext. 

Jens

Jag avskyr att vara kladdig. Med undantag för lera.

Annons:
Ulla
6/11/20, 4:35 PM
#1

Nu har jag tagit bort det andra inlägget

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Allinagain
6/11/20, 4:49 PM
#2

Jag tycker det är en jättebra idé. Jag är ju hobbykeramiker som räknar med att keramiken ska bli en betydligt större del av mitt liv framöver i takt med att jag blir pensionär på riktigt. Sedan vet jag inte vad jag kan tillföra riktigt..

Oren_
6/11/20, 10:20 PM
#3

Hej visst låter intressant med en www.keramikiostergotland.se förening. Hur har Du tänkt gå vidare?

folkanna
6/12/20, 9:38 AM
#4

Hej! Mycket bra idé.  Är också intresserad. Hur kan man nå så många som möjligt?

Bra initiativ.

Oren_
6/24/20, 9:18 AM
#5

Hej på er kollade in Sörmlands sida trevligt initiativ. https://www.keramikerisormland.se/

Du #0 Jens skrev följande  Själv bor jag i Östergötland och undrar om det finns intresse bland andra östgötar att starta och vara medlem i liknande förening? Jag kan tänka mig att det finns stora fördelar att gå samman med andra i ens närområde.

Det finns nog en del Östgötar som vill vara med i en liknade förening som i Sörmland. 

Vem gör vad  för att gå vidare är min fråga?                                                                                   typ intresseanmälningar med x antal admin punkter som sen genererar till en träff.

Vänligen//

Upp till toppen
Annons: