Annons:
Etiketterböckertidskrifter
Läst 2787 ggr
Bregotta
11/6/06, 3:21 PM

Lite råd om vilken tidskrift...

Hejsan!

Skulle vilja prenumurera på en bra keramiktidskrift men vet inte riktigt vilken jag skall välja, har kollat på bla Clay times. Jag vill ha en som är lagom dvs inte för "hobbyaktig" men inte för teknisk om ni förstår hur jag menar? Har precis köpt 2 böcker, Keramikboken efter tips från Ulla (tack- har precis fått den, verkar hur bra som helst!) och Potters tips… som zzaga någonstans rekommenderade (tack, du också, väntar med spänning på att Bokus levererar).

… och nu som sagt, vet någon någon bra tidning som kommer ganska ofta och inte "kostar skjortan"? Glad

Annons:
zzaga
11/6/06, 4:38 PM
#1

Jag bestämde mig i går för att börja prenumerera på pottery maker illustrated. Så om du pallar att vänta lite så kan jag ju skvallra lite om hur den är.

Visst är det roligt att vänta på böcker… nästan som julafton:D

Bregotta
11/6/06, 5:00 PM
#2

Ja, jag skall försöka hålla mig… Man kunde beställa ett gratisex från Clay times, och så kunde man bestämma sig när räkningen kom. Men det är ju väldigt smidigt att betala med kort och det kan man ju inte om man får en räkning så därför tvekar jag lite. Skall bli kul att höra vad du gillar din nya tidning.

Ja, kanonkul med böcker. Livsfaligt med "nätet" FlörtHar precis nu varit inne på Bokus och kollat och där finns jättemycket som verkar kul, kollade först på recentioner av keramikböcker på amazon.com och sen om de fanns på Bokus, många av dem gör det faktiskt! Den boken som du rekommenderade tar ca 1 månad att få och jag väntar o väntar …

zzaga
11/6/06, 7:37 PM
#3

Du kan ju alltid läsa några articklar på deras sida. Under backcopies kan du se vad de har skrivit om.

Bregotta
11/6/06, 10:19 PM
#4

Yes, har kollat och tycker det verkar OK, (fast man ser ju inte layouten o den är ju också ganska viktig tycker jag). Undrar bara om någon känner till någon tidning som är typ "skall du prenumerera på någon så är det den här!" eller tvärtom avråder från någon…

lotta2
11/6/06, 10:49 PM
#5

Bregotta, när du fått ditt gratisex kommer det ett utskick via posten med ett kuvert och ett papper där du bara anger kontonummer på ditt kort så det är ganska smidigt det med…Bara lägga det på lådan…

Bregotta
11/7/06, 12:37 AM
#6

OK lotta2, vad bra. skickar väl efter ett provex så får vi se hur den är.

Annons:
Bregotta
11/18/06, 11:59 AM
#7

zzaga, Har du fått din tidning än? Det vore spännande att höra vad du tycker.

Jag har inte fått mitt provex av Clay times än. Väntar med spänning varje dag när jag går till brevlådan,,,

lotta2
11/18/06, 12:21 PM
#8

Bregotta, jag fick vänta läääänge på mitt gratisex…

Bregotta
11/18/06, 12:47 PM
#9

Lotta2, ja jag var lite beredd på det… men man vill ju alltid att det skall gå snabbt…

Var det Clay times du beställde? vad tyckte du om den? har du den nu?

Ulla
11/18/06, 12:56 PM
#10

Jag kom just ihåg en sak, jag beställde en tidskrift någon gång i början på sommaren. Eftersom den kommer ut bara några gånger per år så var jag inte förvånad att det dröjde och sedan glömde jag bort det hela. Jag har fortfarande inte fått den. Nu måste jag ta reda på vad som hänt med min beställning. Undrar om dom drog betalningen från mitt konto?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Bregotta
11/18/06, 1:35 PM
#11

Ja, Ulla, kolla det. Det är ju lite lurigt när det tar så lång tid, man glömmer lätt bort och vill ju inte betala något man inte fått!

MiaTua
11/18/06, 1:48 PM
#12

Ulla Jag antar att det är art and perception eller technical dom är värda att vänta på. Men jag vet att det varit strul förut med betalning och sånt. Så det är värt att kolla upp det.

Ulla
11/18/06, 2:11 PM
#13

Ja, MiaTua, det var Ceramics Technical som jag hade beställt. Jaså det brukar vara strul med den. Och jag som ev tänkt beställa båda efter att ha provat technical först. Ledsen

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
MiaTua
11/18/06, 2:22 PM
#14

men dom är värda allt strul jag lovar. Och jag har bara hört från en person att det strulat till sig. Men dom kom till slut. Glad

zzaga
11/19/06, 12:05 AM
#15

Bregotta

Nop, jag har inte fått min tidning ännu. Jag kan tänka mig att det tar ett tag innan den kommer.

/S

[rolnor]
6/27/13, 10:25 PM
#16

Jag gillar Ceramics Monthly, men det är ganska mycket reklam i den, mycket läckra saker att dregla över….

Derst
6/29/13, 11:50 AM
#17

Vore häftigt om det fanns en svensk/nordisk tidskrift om keramik. Men det kanske finns fast inte jag vet det?

[rolnor]
6/29/13, 12:33 PM
#18

Du får starta en!

RudeGirlPottery
7/3/13, 12:15 AM
#19

Svenskt Konsthantverk har riktigt mycket keramik för att vara en allomfattande hantverkstidning. Men visst, det skulle vara schysst med en renodlad keramiktidskrift.

Upp till toppen
Annons: