Annons:
Etikettegen-hemsida
Läst 4090 ggr
pyromanen
9/15/11, 8:56 PM

Pyromanens hemsida

Hade så bra intentioner när jag ordnade min egen hemsida för några år sedan. Att jag skulle vara jätteduktig på att hålla den uppdaterad och förnya.  Var ganska så duktig det första halvåret, sen vart den "sumpad". Glömde/han inte med/prioriterade inte att fota mina nya saker, bara sålde dom. Så dumt, finns massor av saker (fanns mener jag) som jag hade velat ha kort på.

Hur gör ni andra ? har ni rutiner? vilka?

Nu har jag i alla fall börjat ta tag i saken. Har inte ändrat något på sidans grundstruktur (programmeringen) eftersom jag inte kan sånt och känner mig hyffsa nöjd med den delen, men jag har strukturerat om, bytt ut bilder, städat…

Tacksam för konstruktiva synpunkter! Berömm är trevligt, men konstktiv kritik är det som kan hjälpa till att bli bättre Glad

Det är för lite bilder just nu, det vet jag.  Det ska komma fler.

www.wichmann.dk/backa

Annons:
[perlennart]1
9/15/11, 9:20 PM
#1

Oj Oj pyro vilken annorlunda och heftig sida. Och vad kul att få se den fina ugnen och allt annat. det enda som jag tycker är lite dumt är att www adresserna inte är länkade, naturligtvis kan man bara kopiera dom så det är inget problem men det skulle kunna vara lättare. Själv får jag inte fingret ut och fått gjort någon fungerande hemsida även om det kanske skulle vara smart vem vet.

stefanandersson
9/15/11, 9:26 PM
#2

Jag saknar lite mer beskrivning på "resten av tiden…" enkla saker som mått att referera till och mycket gärna bilder som hjälpte mig se köttet tex. Vart ställdes det ut, när, etc? Jag har som rutin att uppdatera min sida två gånger i månaden, men jag arbetar ju mer av ett bloggformat.

Ulle
9/15/11, 10:12 PM
#3

Jag tycker också att din hemsida är fin och intressant.

Den enda kritiken när det gäller din hemsida är precis som ovanstående. SKulle önskat en närmare beskrivning av installationen. Just bilderna på "resten av tiden…" är lite små och jag undrar också var köttet kommer in i bilden.

Jag brukar försöka fota nya saker direkt när de kommer ur ugnen men ibland åker de direkt ut i butiken och sen ångrar man att man aldrig fotade.

När jag har samlat ihop ett gäng bilder publicerar jag dem på hemsidan med ojämna mellanrum. Ibland är jag mycket aktiv i hemsidesarbetet, ibland mindre.

Även om du efterlyste konstruktiv kritik måste jag komma med lite rent beröm också. Jag tycker verkligen om det du gör, särskilt dina Cacaoskålar.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

pyromanen
9/17/11, 10:27 AM
#4

Tackar för synpunkter (och beröm)!  Alla synpunkterna låter vettiga tycker jag. Att länkarna inte är klickbara beror enbart på att jag inte lyckats få dom till det, men nu har jag frågat lillbrorsan som gjort programmeringen hur jg ska göra, så då kanske det kan bli…  Tycker själv det är störande när jag inte bara kan klicka.

Har inte själv nåt bra foto från installationen där köttgrejen syns bättre, men försöker få tag i ett från min kompis som fotade mycket mer och bättre än jag vid den utställningen.  Lite mer förklaring har jag lagt in.

Skjut gärna med mer konstruktiv kritik Glad

#2 Bloggformen är trevlig!  Kräver ännu mer uppdatering, men kanske är man mer medvetn om det också, så det faktiskt blir av och blir levande!  För egen del ser jag lite problem eftersom mitt pengjobb innebär i stort sett uppehåll i keramiken 3-4 månader varje sommar.. blir svårt att hålla levande då.  Eller så är det inte..hmm  tål att tänkas på!

#3 Fota efter varje bränning låter som en bra rutin!  Fast jag vet hur det varit flera gångr att jag levererat direktdirekt och knappt haft tid att vänta å att sakerna svalnat..  då kanske man borde ha ett fast bra ställa att fota så man vet bilderna blir bra. Det är nog det som kan vara svårt också, att jag inte så ofta blir nöjd med fotona och håller på o krånglar och flyttar runt med grejerna för att få bra ljus/slippa reflexer o.s.v.  Hur fotar du Ulle?  Gör du det i verkstan?  har du lampor?

Ulle
9/18/11, 12:33 PM
#5

#4

Jag har ett ljustält och två gamla skrivbordslampor med starka glödlampor i. Men jag är på väg att köpa riktig belysning.

Jag har ingen fast plats att fota på. Det funkar inte i en keramikverkstad. Men jag har mina lampor, ljustält och gråkort i en liten kasse som är lätt att bära med sig. Så det är inga större problem. När jag ska fota släcker jag ner så mycket som möjligt av belysningen i verkstan för att slippa reflexer och då kan jag styra bättre med mina lampor.

På sista tiden dock, har jag blivit lite lat och fotat med mobilen. Men jag ska rycka upp mig och börja använda kameran igen…

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Handform
8/8/12, 11:14 AM
#6

Fin sida! Fantastiska urnor och skålar.. Blev inspirerad av dina mönster och teknik. speciellt kul är ju att du kör "unplugged", något som du kanske kan utveckla mer på sidan.

Bra:

- Strukturen är bra och översiktlig, fina katergori"knappar" med bilder

Utvecklingsmöjligheter:

- sidan "om mig" skulle kunna struktureras upp lite med några rubriker

- göra synligt vad som är en länk och ej (första sidan)

- Gömt hur man kommer tillbaka till första sidan, föreslår att man kan klicka på titeln istället för länken "forside"

- knapparna för att gå mellan kategorier är lite små

Annons:
pyromanen
12/7/18, 10:06 PM
#7

Nu har jag lagt ner gamla hemsidan. Den var dels bökig att uppdatera dels låg den oå lillebrors server som skulle avvecklas… Så nu blir det väldigt låg ambitionsnivå och blogger. Backasaltglaserat.bloggspot.con

Ulla
12/8/18, 4:58 PM
#8

Jag hittar bara din Facebooksida. Där har du i alla fall fina fin foton på din keramik.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: