Annons:
Etikettkritik
Läst 4802 ggr
[rolnor]
2011-11-01 12:45

Vandringskritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har kört det förut, man lägger upp en bild och sen näste man(kvinna) lämnar kritik och bidrar med en egen bild o.s.v. OK?

Jag blir först ut;

Annons:
pyromanen
2011-11-01 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fin!

Det intressanta med den är det som händer i mitten, annars hade det "bara" varit en rundat form. Jag blir nyfiken på att titta närmare på och känna på mittgrejen/"halsen". Se den ovanifrån och från andra sidan….

Här kommer mit bidrag:

[rolnor]
2011-11-11 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Surt att inte fler vill vara med, är så kul med lite bilder, MEN, det är ju en del jobb såklart….

Tänker på asfaltsblommor när jag ser ovanstående installation, eller kanske nån slags postapokalyptisk värld efter en massa atombomber, MEN, samtidigt vacker.

Lägger in en bild till, KOM IGEN!SkrikandesGlad

MariaThorlund
2011-11-11 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min tur att prova på detta - ett brilliant sätt att att ta del av varandras arbete på!

En jättevacker form och läcker lyster. Jag inbillar mig att man t.o.m. kan se fotografen i spegelbilden! Hacket i locket förstår jag mig inte riktigt på eftersom det inte verkar finnas plats för … en lång sked, t.ex, om man vill ha honung i den. Jag hade velat ha honung i den. Hm, urnan är kanske jättestor - svårt att bedömma på bild - och hacket behöver klart inte ha en funktion.

Här är en blå trädgroda på en pyramid…

abbis
2011-11-12 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mycket spännande form ..underbar blå glasyr..

mitt bidrag nygammal modell i ny tappning..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
2011-11-12 15:53
#5

Jag måste bara få inflika;

Hacket är en bara en skada i locket, inte meningen.Glad

MariaThorlund
2011-11-12 16:35
#6

Mmm, jag tänkte att det kanske var så, "rolnor"…  funderade rätt länge på vad syftet skulle kunna vara nämligen. Men det är coolt att skadade saker får leva precis som de är… jag har svårt för det själv - är uppfostrad perfektionist - men försöker plocka fram rebellen i mig… det tog mig ett bra tag innan jag ens tyckte att oförutsägbara glasyrer var vackra…

Annons:
[rolnor]
2011-11-16 13:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tycker att du har en fantastisk fantasi, abbis, du har nog barnasinnet kvar, mycket värdefullt!

abbis
2011-11-16 19:38
#8

FlörtTungan ute

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
2011-11-17 15:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag ger inte upp!

En ny bild på en gammal pjäs!

MariaThorlund
2011-11-17 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Riktigt snygg - nästan…sakral…liksom. Ren. Snygg kombo med leran och glasyren.

Min tur igen…

MariaThorlund
2011-11-21 22:39
#11

Hrm…

[perlennart]1
2011-11-21 22:44
#12

Jag gillar den men jag är ju också man så det skulle väl vara konstigt annars

MariaThorlund
2011-11-21 22:48
#13

Ah du, det är inte alla män som gillar mina Venusar så det går inte på automatik… är det inte nu du ska lägga upp en ny bild?

(Tack, förresten!)

Annons:
[perlennart]1
2011-11-22 08:40
#14

Jo det skulle jag och det är därför jag inte skrivit, för jag har ingen bild men jag tyckte att jag ville ge dig respons i alla fall.

[davidskeramik]
2012-09-10 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

10:

Jag gillar det blåa mot det metalliska men har ingen förklärlek för mänskliga kroppar i keramik.
Tycker dock att proportionerna är spännande och att man kan se allt möjligt i din skulptur.

Själv lägger jag upp en bild på ett rakubränt fat jag lyckades sälja häromdagen. Börjar få klämm på vad som passar respektive inte passar så bra i rakuteknik.

Leramani
2012-09-10 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Snyggt. Får lite känsla av tecknade bilder, sv/v tecknad seriekänsla. Svartnade ihopdragna växter mot en bakgrund av grå skog. Mysigt.

Mitt bidrag är en till mänska i keramik.  En gammal skulptur,  men är aktuell för att få systrar nu framöver hösten när jag kommer igång i min nya verkstad. Färgen är lite intensiv, den är blekare i verkligheten.

De Lapsus Resurgam

Stina A
2012-09-12 16:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Gillar verkligen mulliga tjejer! (kanske för att jag ÄR en mullig tjej).
Hon sitter väldigt gulligt - speciellt med fötterna!

Lägger in min lergodstjej som jag döpt till "Nöjd"

Upp till toppen
Annons: