Annons:
Etikettkritik
Läst 3947 ggr
[perlennart]1
2012-01-14 19:05

kritik

Det har skrivits en del här på keramik i focus, om kritik av andras alster. Och jag tycker att om en kritik skall vara seriös så kan det vara en fördel om kritiken kommer från den som är ens lärare som har överblick över ens nivå, och jag menar att det är ett ömsesidigt förtroende mellan lärare/elev eller den som ger kritik och den som tar emot kritiken. I ett så öppet forum som detta kan det bli fel sorts kritik på grund av att man inte känner personen och heller inte processen som personen befinner sig i. Då hjälper det nog inte med olika nivåer.

Men klart att om man kan se bort från svårigheterna med en förnuftig kritik så kan man ju prova, man skall bara vara klar över att det så endast blir alstret som blir kritiserat och inte hänsynstagande över vad man kan förventa av den gällande personen.

Man kan ju också tänka sig att det handlar om (färdiga keramiker) om ni förstår vad jag menar! då tycker jag att kritiken är förutsättningslös, i sista änden är det ju kunden som är den sista till att ge kritik.

Annons:
[rolnor]
2012-01-15 01:55
#1

Måste bara säga att det brukar fungera väldigt bra, kanske för att det antingen är hög nivå på alla eller så törs dom med lägre nivå inte lägga ut bilder??

Upp till toppen
Annons: