Annons:
Etikettresor
Läst 3261 ggr
Jessika
2012-05-03 13:22

stockholm i helgen

Hej!

jag ska ner till huvudstaden i helgen, förmodligen blir det en del spring på konsthantverksbutikerna, men tänkte höra om ni har några övriga tips på vad man kan göra (både keramikrelaterade och annat)? några roliga utställningar nu? eller andra tips? eventuellt blir det skansen en vända.

Kan även meddela att ja börjat kladda med lera igen nu efter nästan 2 års uppehåll. Har hittat tillbaka glädjen! det känns sååå kul! Drejskivan känns lite främmande men vi hittar nog tillbaka till varandra snart.

Annons:
Jessika
2012-05-04 10:26
#1

Nu var det dålig aktivitet på stockholmarna! Flört

LenaR
2012-05-04 18:52
#2

Hemskt ledsen, jag är totalt förlorad, har ingen aning om vad som är sevärt just nu. Hoppas någon annan 08 kan se till så vi inte totalt skämmer ut oss!

Men Hornspuckeln, t-bana Slussen eller Mariatorget, brukar alltid ha något intressant. Kaolin och Blås & Knåda ligger ju där, och Konsthantverkarna inte långt därifrån.

Sen brukar ju Nationalmuseum, Östasiatiska och Moderna ha pålitligt hög kvailtet på sina utställningar, och de ligger ju bekvämt på rad också, från Blaiseholmen ut på Skeppsholmen.

Förresten var det säkert puckeln du menade med konsthantverksbutikerna? Nä, jag har nog inget att komma med…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Kissinger
2012-05-04 18:59
#3

På Buskowski är Strindberg på tapeten, en unik utställning med måleri och skuptur.

sucilia
2012-05-04 20:32
LenaR
2012-05-04 20:36
#5

#4 Där var det många intressanta namn! Det måste jag kolla upp.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

sucilia
2012-05-06 20:19
#6

Ja visst!, det tyckte jag med. En av dem var min lärare från capellagården Ellen Ehk, hon gör fina saker.

Annons:
Godsagare
2012-05-07 08:55
#7

Oj så synd att jag inte varit inne här innan helgen!

Magasin 3 är intressant nu när Ai Wei Wei har utsällning där. De berömda solrosfröna tror jag ligger där i en liten hög ett tag till.

Tror också nu i veckan att det ska vara nån föreläsning i ämnet, gratis men tyvärr har jag inte i minnet var/när i detalj. Kan nog fås mer info på Magasin 3's hemsida?

Hoppas att din helg här blev trevlig och fylld med keramikrelaterade besök!

Sus59
2013-04-23 20:04
#8

Du får inte missa Moderna :-) http://www.modernamuseet.se/sv/Stockholm/Utstallningar/2013/Hilma-af-Klint/ Har inte hunnit själv ännu men är helt fascinerad och läser och lyssnar på allt jag kommer åt och hinner med. Vilken kvinna! Att hon kunde/vågade och var så framsynt. Bäst att passa på innan utställningen och hennes verk far ut i den stora världen. Hoppas du får en super helg i Sthlm!

Sus59
2013-04-23 20:07
#9

Oouuppsss"……..såg inte att inlägget var för över 1 år sedan….hur som gäller tipset i alla fall ;-) kanske någon annan som har vägarna förbi Stockholm

Jessika
2013-04-23 21:41
#10

Tack för tipset! Bättre sent än aldrig, det blir nog en till stockholmsresa snart :)

missan9
2013-04-24 12:48
#11

Missa inte Hilma af Klints utställning på Moderna museet! Måtte hon få ett eget museum. Hon var och är helt fantastisk! Se den utställningen Alla!! Pågår till slutet på April.

abbis
2013-04-25 09:24
#12

Gammal tråd men

Det ska vara ett Craft fair på Stockholms stadsmuseums gård vid slussen den 25 -26 maj kl 11-17 2013.Ett 40 tal konsthantverkare ställer ut.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: