Annons:
Etikettegen-hemsida
Läst 5825 ggr
[rolnor]
12/8/13, 8:56 PM

Åtorps Keramik

Har haft en tråd tidigare, men nu har jag lagt till lite fler bilder och priser. Ingen märkvärdig sida, är ett sånt web-hotell med färdiga malar. Ni får gärna ha synpunkter.

www.atarpskeramik.se

Annons:
[ton]
12/8/13, 9:09 PM
#1

Verkligen fin sida, och enkel att se på. Hoppas det går riktigt bra för dig i framtiden med dina fina saker! MEN fraktfritt vad fan Rolnor det är väl inget postorderföretag? skärp dig nu, kunden skall väl betala frakten själv!

LenaR
12/8/13, 10:45 PM
#2

Många fina glasyrer där! 🤤 Ser snyggt ut!

(Edit: Den där smileyn ser lite osmaklig ut, men ska förstås symbolisera min retade aptit efter att ha sett de vackra glasyrerna!)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
12/8/13, 10:53 PM
#3

Tackar!

Jag tycker det är skönt att slippa räkna ut frakten, vet själv att jag gärna nappar på företag som erbjuder fraktfritt, även om det såklart ligger inbäddat i priset i alla fall… Tycker ni att jag är dyr? För billig? Skitsvårt…

sisela
12/8/13, 11:48 PM
#4

Tycker priserna ser ok ut. Heter det förresten Åtarp eller Åtorp?

[rolnor]
12/9/13, 10:04 AM
#5

Åtorp!

Månvind
12/9/13, 6:07 PM
#6

Fina saker och bra översiktlig sida! Det enda jag försiktigt skulle vilja påpeka är att krukorna ser ut att "sväva" i luften.

Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail. /R.W.Emerson

Annons:
sisela
12/9/13, 6:52 PM
#7

En smula förvirrande då webadressen säger åtarp bara.

[rolnor]
12/9/13, 9:35 PM
#8

sisela; Säger inte webbadressen "atarp"?

lena7; Tack! Du behöver inte vara försiktig när du påpekar! Men det är nog meningen att dom ska sväva, kanske inte faller alla på läppen såklart..

sisela
12/9/13, 11:57 PM
#9

Jo det är klart. Är nyfiken på varför den inte heter atorp. :)

[rolnor]
12/10/13, 9:37 AM
#10

Ha, ha, du har rätt, hur sjutton tänker jag?? Ska ju vara atorpskeramik såklart, får ändra detta!

abbis
12/10/13, 7:27 PM
#11

Såg fint ut..Men varför ligger dom sålda ute ?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[ton]
12/10/13, 7:51 PM
#12

Varför ser man sålda konstverk på utställningar, jo för att visa ett större urval och det är nog grunden till det! klart gör man bara serieproduktion så finns det ingen grund att visa sålda saker men med unika ger det fin mening.

abbis
12/10/13, 10:43 PM
#13

hmm..men nu skulle detta va nån form av webbshop..inte en utställning,,,

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
[ton]
12/10/13, 11:30 PM
#14

Man kan få konst på webben också, och principet för att sälja unika kan ju vara det samma oavsett var det sker.

Chihiro3
12/11/13, 7:27 AM
#15

Jag tror att det är bra att låta sålda objekt ligga ute ett tag - det visar att andra har varit intresserade, att man får något sålt och att sidan är levande. Men de får inte ligga ute för länge. En vecka eller så, tror jag räcker. Ligger de ute längre blir effekten den motsatta: Kommer man som kund in på en sida efter ett tag och finner att samma sålda objekt ligger kvar får man känslan av att sidan INTE lever, och att inget annat blir sålt.

Sen kan man ju ha bilder på sålda objekt i ett separat galleri om man gärna vill kunna visa alla sina alster på sin hemsida.

[ton]
12/11/13, 8:33 AM
#16

#15 Bussiness tanken kanske är riktig men själva alstret är lika relevant även om det blev sålt för hundra år sedan

abbis
12/11/13, 9:16 AM
#17

Om man nu är ute efter att sälja så skrämmer man bort köparna..

Att ha en sida där det mesta känns som sålt och som inte uppdateras väldigt ofta kommer inte kunderna tillbaka till..

Att sälja på webben är inte så enkelt som många tror 80% som lägger nått i en kundkorg genomför aldrig köpet …

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kissinger
12/11/13, 11:32 AM
#18

Marknadspsykologi/kommunikation är en hel vetenskap!

Om det är sälja som är det man vill som nummer ett så är jag helt övertygad om att Abbis har rätt.

När jag, som den amatör jag är, en gång om året är med på en marknad, så är jag alltid den som har överfullt på mitt bord. De andra har det mer uppdukat som om det vore en utställning. Vem tror ni får sälja mest?

[rolnor]
12/11/13, 12:26 PM
#19

Jag vill att sidan ska fungera som ett galleri på det jag gör/gjort, men ni har nog rätt i att det kan bli negativt om inget händer. När jag kommit igång i min nya verkstad så kommer det in nya verk med jämna mellanrum, då kommer sidan att bli mer levande. Den får vara som den är nu, tycker det ser fint ut och det är min prioritering för nu.

lenaol
12/12/13, 11:47 AM
#20

Din hemsida är verkligen varmt inbjudanden med alla dina vackra föremål och jag tycker som ngr tidigare påpekat att för mig som betraktare blir ännu mer intresserad när jag ser att ett föremål är sålt då förutsätter jag att det är unikt. Är det frågan om serietillverkning ska det inte vara ngn sådl lapp på. Ett fantastiskt fint galleri? Lycka till!

Annons:
[rolnor]
12/12/13, 12:03 PM
#21

Tack! Självklart är det unika saker, i framtiden kanske jag seriedrejar muggar för jag tror att det skulle sälja bättre.

lenaol
12/12/13, 2:16 PM
#22

Ja det är klart att folk vill ha muggar man kan dricka allt möjligt ur dom😊

[rolnor]
12/12/13, 3:09 PM
#23

Jo, det är en bra produkt, tyvärr är jag inte så furtjust i att hänkla bara, för mycket pilljobb…!

stinaarvas@hotmail.com
5/31/15, 12:33 PM
#24
Upp till toppen
Annons: