Annons:
Etikettinspiration
Läst 1559 ggr
evaform
12/23/13, 9:33 AM

julkul i helgen

Hej jag hittade en app på surfplattan som heter Lets create pottery, med en fullversion för 38 kr.Nu är hela julfamiljen(7-45 år) engagerad i att dreja krukor och dekorera dem för att virtuellt sälja dem på auktion.Förtjänsten använder man för att köpa fler dekor-möjligheter för att göra ännu mer avancerade krukor, som man tjänar mer på.Själva drejningen är helt orealistisk men det är kul ändå.För min del väcktes drejar-ådran igen, får lust att plocka fram leran när jag har en ensam stund över efter jul.God jul och gott nytt år på er därute!

Annons:
[rolnor]
12/23/13, 10:34 AM
#1

Tänker på dom nya 3-D printarna som finns nu, snart är dom antagligen ganska billiga. Med en mjukvara så kan man skapa nästan vilken form som helst och sen printa ut "krukan" så att man får en IRL upplevelse av sitt verk.

sisela
12/23/13, 4:07 PM
#2

Vad kul. Måste kolla appen. Jag har provat några gånger, att rita i ett 3D program og få det printat på en gipsprinter, och en gång at få en träform till glasblåsning fräst på CNC-maskin. Det andra var lättare än det första pga en massa rit-tekniskt. Det var inte så himla lätt att göra ritningen så precis som den måste vara. Blir nog mycket lättare i framtiden.

Upp till toppen
Annons: