Annons:
Etikettövrigt
Läst 970 ggr
[rolnor]
12/28/13, 7:25 PM

Nyårslöften?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt nyårslöfte får bli att vara en stund i verkstan varje dag, inte nödvändigtvis skapa något nytt, men att "kolla läget" i alla fall, det borde väl inte vara orealistiskt…!

Vad har ni för löften, keramik-relaterat eller annat?

Annons:
inakeramik
12/29/13, 10:09 AM
#1

Mitt löfte gällande keramiken är att öva på min drejteknik, vilket inte blir så svårt att hålla eftersom det är så roligt att dreja 🙂

sommar10
12/29/13, 10:42 AM
#2

Mitt löfte är att städa lite oftare i verkstan och göra mig av med de prylar som aldrig används! Lider nämligen av ekorrmentalitet.

lerfan
12/29/13, 11:06 AM
#3

Mitt löfte blir att experimentera med glasyrer och träna på bollsprutan och engober. Besöka verkstaden varje dag blir svårt men fler besök ska det bli nu när min verkstad är klar.

lavendela12
12/29/13, 4:07 PM
#4

Mitt löfte blir att komma igång i min första  och alldeles nya lilla verkstad. Lära känna min ugn, mina glasyrer och dreja, dreja, dreja! Mitt keramikintresse har stått tillbaka i många år, så nu är det uppdämd lusta som ska ut 😂

Tant Apelsin
12/29/13, 8:25 PM
#5

Mitt löfte blir nog att försöka lyssna mer på den lilla känslan i magen och faktiskt följa den ibland…

lenaol
12/30/13, 1:14 PM
#6

Mitt löfte är att våga mig på att blanda egna glasyrer och träna på drejteknik o ev bygga en Raku ugn. Gott Nytt År till er alla o tack för all givande o intressanta inlägg.😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: