Annons:
Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1661 ggr
missan9
1/11/14, 9:10 AM

Designtorget i Kulturhuset vid Plattan i Stockholm

Urtristiga plastiga miljöfarliga saker och annat  rackligt material på Designtorget i Kulturhuset i Stockholm, tyckte verkligen inte om det jag såg häromdagen på Designtorget jäkla rackel jag skäms över att vara svensk med en mycket ung butikschef och jag sa vad jag tyckte till henne. Tycker du det? sa hon. Kan vi inte få in lite mjukare former i arkitektur och design? Hemskt att se vart utvecklingen är på väg. Nya Djurgårdsstaden verkar bli hemsk i arkitekturen liksom Hagastaden och någon plats till minns ej vilken i stan. Hur tänker man idag egentligen? Undrar verkligen om Slussen blir så bra också. Det finns ingen känsla för något idag. Undrar verkligen hur Stockholm ska bli i framtiden. Orolig inbiten Stockholmare! Vad tycker du?

Annons:
abbis
1/11/14, 9:22 AM
#1

Man kan väl tycka vad man vill om materialen men allt är uttaget av en jury och det är väl genomgående svenska innovativa designers..

Allt handlar väl om smak och tycke..😉

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
1/11/14, 6:08 PM
#2

Jag gillar organiska former i t.ex. arkitektur, som Antoni Gaudis skapalser.

missan9
1/12/14, 3:11 AM
#3

Jo lite mjukare och kvinnligare linjer och former saknas i ny arkitektur helt klart. Ska göra allt jag kan och förmår för att stoppa denna skrämmande utveckling vid sidan om mitt skapande som tar mycket tid förståss.

Upp till toppen
Annons: