Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 1394 ggr
AnnaCecilia65
2/11/14, 1:39 PM

Efterlyser kollega/keramikkompis!

Hej!

Jag undrar om det finns någon i Lund-trakten (bor i Genarp) som är intresserad av någon form av keramik-samarbete. Det senaste året har jag haft förmånen att ägna mig åt keramiken på heltid. Jag har skaffat egen verkstad där jag drejar, glaserar och bränner och har där även inrett en liten butiksdel.

Tyvärr är det ju inte helt lätt att försörja sig på sin keramik, så nu tänkte jag ägna mig åt detta enbart på deltid eller på hobbybasis och skulle vilja ha någon att jobba tillsammans med - kanske skapa saker tillsammans eller komplettera varandra. Bolla idéer, experimentera, testa glasyrer, ställa ut/sälja…

Här finns en mysig ateljé med två drejskivor och en 160 liters elugn för oxidationsbränning. Hör av dig om du är intresserad!

Annons:
Rerum
2/12/14, 12:01 PM
#1

Jag bor i Hässleholm alltså inte alldeles i närheten av Lund men skulle tycka det vore roligt att ha någon att bolla idéer med. Om du är intresserad kan du väl ta kontakt med mej på marie.torstensson@gmail.com. Jag heter Marie Torstensson.

Gloria Morales de los Rios
#2

Hej, jag heter Gloria och bor i Lund. Jag gör keramik som hobby och går på kurs på lördagar på Folkuniversitet i Lund. Jag kan, eventuellt, vara intresserad av att din förslag. Du kan kontakta mig om du vill. Jag har ändå andra projekt som att organisera keramik kurser i olika tekniker och hos kända keramiker i Spanien och i Portugal. 

Hör av dig om du vill på 

gmrceramic@gmail.com

Hälsningar

Gloria

Upp till toppen
Annons: