Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1615 ggr
MaudSkobyKrukmakeri
3/17/14, 12:20 PM

Lerproblem löst!

Efter att ha köpt röd Höjslevlera från Cebex sedan 1997 så upptäckte jag plötsligt att de inte hade kvar leran när jag läste deras nya lagerlista (!). När jag pratade med huvudkontoret så meddelade de att de hade slutat med den och de möjligen kunde ta emot en beställning på minst ett ton och då till ett högre kilopris än det gamla (!).

Jag började fundera. Läget är inte akut men jag måste ta ta i det här. letade runt på nätet ringde hit och dit. Ett tips var att Seeman kanske skulle ha detta. Ringde dit i morse och de skulle ringa upp mig när de hade tid. Jag forskar vidare och börjar tappa modet lite - skulle jag behöva byta lera? 

Och så ringer Håkan från Seeman och de har leran!! Jippii! You made my day!!

Goodbye Cebex!

Seeman - here I come!! 😃🏆

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Annons:
Solhem
3/17/14, 1:04 PM
#1

Håkan kan man lita på!

MaudSkobyKrukmakeri
3/17/14, 1:13 PM
#2

1# Känns tryggt att höra! 🙂 Ses vi på symposiet! Eller kom förbi mig någon gång vetja!

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Solhem
3/17/14, 4:15 PM
#3

Vi syns i Leksand och visst ska jag hälsa på endera dan! Du är också välkommen till Almunge.

Bo§e
3/18/14, 12:05 AM
#4

Visserligen litet sent, men jag måste kommentera detta ! Ett HÖGRE kilopris vid STÖRRE mängd…??? Det strider ju mot alla kända naturlagar..!!! Vem har missförstått vem…??? ?????

ler
3/18/14, 8:31 AM
#5

Så står det inte Bosse att en högre mängd genererar ett högre pris, det står att det nu måste tas minst 1 ton och även vid den mängden är priset högre än det var tidigare. Sen är det ju möjligt att priset kanske faller om man tar 10 eller 100 ton men vem gör det?

MaudSkobyKrukmakeri
3/18/14, 9:43 AM
#6

Precis #5. Så tolkar jag det också. Och som du säger #4, det är sent nu. Eftersom de bantat sitt utbud nu så mycket och jag ändå redan köpt glasyrer mm från Edab så Lämnar jag Cebex, och Seeman får bli mitt nya "ler-företag". Men Cebex förlorar ingen stor kund, jag beställer bara ca ett halvt ton per år. 😉

Cebex i Stockholm har varit rätt struliga med fakturor och leveranser, lite svårjobbat ibland. De har dock varit bra när jag köpte tre st drejskivor samtidigt och jag fick ett bättre pris än vad Edab kunde ge mig eftersom de är ett större företag.

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Annons:
isabellabupp
3/18/14, 3:53 PM
#7

Dom är verkligen hjälpsamma och kunniga på Seeman.  Definitivt min favorit butik❤️

MaudSkobyKrukmakeri
3/18/14, 3:59 PM
#8

#7 Bra att höra! 🙂

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Bo§e
3/18/14, 9:59 PM
#9

Hej igen, Eftersom forumet inte är till för affärsprat, skickade jag dig ett PM. Dessutom är jag ju pensionär :-), så jag borde luta mig tillbaka och inte engagera mig i sådant här, men här är en hund begraven… Nu lämnar jag denna tråd åt sitt öde…

Upp till toppen
Annons: