Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1955 ggr
[rolnor]
5/3/14, 9:45 AM

Jag växer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fyller år idag och tänkte bjuda på foto-tårta. Inget märkvärdigt såklart, så här ser det ut i min verkstad just nu. En bild på kompressorn, jag sprutmålar ytterväggarna med Falu-Röd som jag spät lite med vatten, går finfint!

Annons:
[rolnor]
5/3/14, 9:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite krukor, månne om dom går att sälja, priser är svårt, vad ska jag ha för öppettider??

[rolnor]
5/3/14, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mera;

[rolnor]
5/3/14, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dålig bild ser jag, hyllorna kunde vara snyggare såklart, hm..

Mer;

[rolnor]
5/3/14, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Glaseringsplatsen blev super, sprutskåpet är inkopplat! Smidigt ha stora hyllor precis ovanför arbetsbänken;

[rolnor]
5/3/14, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Undrar vem som redan klickat "Bra inlägg" för det är väl inte så att man kan göra det själv en gång i varje;)

Är lite ledsen idag, lite mycket bagage inuti, har ritat det med kol för många år sedan;

[rolnor]
5/3/14, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag tycker att mina krukor ser fina ut i hyllorna, men jag råkade använda blixt så kameran gjorde dom inte rättvisa. Avslutar med en gammal bild som är lite bättre;

Annons:
[Seaside]
5/3/14, 10:06 AM
#7

Grattis !Tårta. Tyckte du hade fint i studion. De lite grova hyllorna passade bra till keramiken. Vad mycket fint du skapat! Går säkert lätt att säljaGlad

[rolnor]
5/3/14, 10:44 AM
#8

Tack! Jag har ju lite saker till försäljning på "Berget" i Degerfors, jag är inne däribland och pratar lite med personalen, tyvärr är jag ofta dagens första kund när jag kommer på lunchen och med en sån usel kundgenomströmning är det såklart omöjligt att få nåt sålt. Dom är inte kommersiella så dom har inte pengar till marknadsföring och det är väl en del av problemet.

LenaR
5/3/14, 2:45 PM
#9

Grattis! Vad fint det blir i din verkstad! Kul att se. :-)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ride84XL
5/3/14, 3:04 PM
#10

Jäkligt snygga glasyrer du fått till :)

abbis
5/3/14, 4:50 PM
#11

På berget så har dom 99% inköpta saker från formex och jag har fått Insider info att det är osämja i styrelsen om vad som ska säljas. Det lilla vi såg va en hylla vid ingången och när man går ut med att det är en hantverks by så blir nog folk besvikna. Det blev i alla fall jag. Leta du på ett annat försäljnings ställe.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

HelenaAR
5/3/14, 6:03 PM
#12

Vad fint du har det!

Tycker du att det går snabbare och bättre att spruta falurödfärgen? Jag har ett stall, en lada och ett hus som skulle behöva sig en omgång ny färg, men drar mig för allt skrapande och sen målandet… ;-)

[rolnor]
5/3/14, 8:00 PM
#13

Tack! Är det en stor yta så går det nog fort med en bred pensel, jag har en del pilliga områden och där går det fint att spruta istället. Jag använder andningsmask såklart. Jag törs inte säga nåt om resultatet, jag späder ju ut färgen en del och det kan vara så att ytan inte håller lika länge som med outspädd färg. Jag har nytt virke så jag behöver inte skrapa, gudskelov.. En hel lada skulle jag nog rolla hellre än spruta, man får fylla på sprutan ganska många gånger annars.

Annons:
L.A.E
5/3/14, 8:32 PM
#14

Hade en granne för några år sen som åkte om kring hos  bönder med sin lastbil och sprutmålade med  Falu rödfärg. Så det finns företag som gör sånt också.

pyromanen
5/3/14, 8:58 PM
#15

Rödfärg håller bättre om det penslas, det arbetas in lite bättre. Många bönder med stora röda uthus penslar änddå. Sen tillkommer ju en del jobb med att täcka det dom inte ska bli rött ifall man sprutmålar.

[rolnor]
5/3/14, 9:35 PM
#16

#14 Då har dom rejäla sprutmojjar och då går det säkert bra och fort. jag har ganska högt tryck när jag sprutar så det fäster nog rätt bra.

Ulla
5/3/14, 11:18 PM
#17

Grattis, både på födelsedagen och till din fina verkstad, rolnor.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[ekdama]
5/4/14, 7:41 AM
#18

Grattis i efterskott! Vilka fina glasyrer du lyckats få fram och en fin verkstad! Jag blev lite nyfiken på din dörr-varför G? Skulle det inte vara R?

[rolnor]
5/4/14, 8:50 AM
#19

Tack! Dörren på bilden sitter faktiskt lite till höger om verkstaden och där finns ett utedass, MEN, varför det står G på den vet jag inte (gäst?) Är ett sånt dubbeldass där man kan sitta bredvid varandra..

[ekdama]
5/4/14, 8:59 AM
#20

Oj, finns de kvar. Vi hade det i uthuset på 50-talet! Det finns ockå en dubbeltoa- vattenklosett- på damtoan på en anrik pub i Stockholm.

Annons:
loislane
5/5/14, 11:33 AM
#21

Fint du har det rolnor 😂

Se skönhet i det icke perfekta.

[rolnor]
5/5/14, 4:03 PM
#22

#11 Intressant abbis, jag ser att det är misstänkt massproducerat, mina saker sticker verkligen ut, i mitt tycke till det positiva. Jag har aldrig räknat med att få någon hög omsättning men sanningen är att dom nästan inte säljer någonting överhuvudtaget och jag har märkt att personalen är uppenbart trötta på detta och pratar om att det är mer eller mindre slöseri att ha öppet, trist.. Jag undrar lite vilka återförsäljare som finns i Örebro län? Vet du abbis?

abbis
5/5/14, 8:17 PM
#23

Svårt det där med återförsäljare. Det är därför jag har en egen butik. Men du kan alltid be nån bank eller varför inte nån frisör som har tråkiga skyltfönster att få skylta och hänvisa hem till dig. Jag har skyltat många år hos en frisör och blandar mitt med hennes produkter och hon är så glad för då städar jag ur o putsar både insida o utsida åt henne. Särskilt bra är det om det är en gata med bra genomströmning.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
5/5/14, 8:19 PM
#24

OK, bra idé, jag har sett att Krukmakargården har saker i Fonus fönster i Degerfors, är väl en sån deal.

L.A.E
5/5/14, 9:01 PM
#25

# 24  är väl en sån deal ! nä,nä  det är ingen gratis begravning som är deal ! Hon på Fonus är bara en bekant till oss

abbis
5/6/14, 11:33 AM
#26

Finns säkert fler fönster i Degerfors…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
5/6/14, 4:43 PM
#27

OK, jag får skaffa kompisar i D-fors alltså, är på Märtas fik ibland och språkas lite med personalen, dom behöver definitivt några fina saker i skylten!

Annons:
Upp till toppen
Annons: