Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2012 ggr
[rolnor]
2014-05-03 22:02

Öppettider? Marknadsföring?

Min verksamhet närmar sej en realitet. Jag funderar på vilka öppettider som är vettiga? Jag har ju inga begränsningar själv egentligen så frågan är när folk vill komma till min butik, vilka tider som är bäst? Jag kan tänka mej att det skulle funka bra på helger, här i Åtorp finns ett fik som har besök på helgerna och vissa vardagar, en ICA-butik som har öppet 10-19.  Det kanske kommer nyfikna lokalbor som vill titta och kanske köpa något den första veckan, men ska det vara nån poäng så vill jag ju ha kunder under en längre tid. Då kommer man till marknadsföring, finns ju lokalpress, kostar en del men är kanske bra att börja med för att sprida ordet, en bra bild kan ju locka en del. Finns end el saker jag måste få bättre ordning på innan jag öppnar men dom här tankarna snurrar en del och det vore bra att höra hur ni andra med  butik har gjort/tänker.

När tror ni att det är bäst att ha öppet?

Om ni väljer "Annat" så specificera.

Annons:
Keraleij
2014-05-04 09:26
#1

Det där med att veta när det kommer kunder är lite av ett mysterium. Hade en fantastisk fredag i min butik den här veckan. Ett tjugotal glada kunder och bra försäljning. I går lördag kom inte en kotte trots fint utflyktsväder. ..

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

[rolnor]
2014-05-04 19:09
#2

Det här var tydligen riktigt ointressant! PUT!

Ulla
2014-05-04 19:17
#3

Inte ointressant men svårt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
2014-05-04 20:26
#4

Om du är mycket hemma änddå kanske du kan börja med nån liten fast öppettid, t. Ex när fiket är öppet på helgen och sen " övrig tid ring xxxxx". Efter ett tag kanske det visar sig nån mönster? Tänker att det med att gå ut med flexibilitet gör att du inte behöver missa nån hel buss nångång :-) Har ingen egen erfarenhet.

[rolnor]
2014-05-04 21:11
#5

Tack, jag ser att flera tänker som jag, mera kvällar och helger. Jag ser ju i livsmedelsbutiker att det är efter jobbet och Lördag som dom flesta är ute och handlar (självklart p.g.a. att dom flesta jobbar annan tid). Marknadsföring då, är tidningar bra?

Eva-Karin
2014-05-04 22:52
#6

Jag tänker att några eftermiddagar/kvällar i veckan och helgerna när kafét är öppet. Dessutom tror jag mycket hänger på marknadsföring och kontinuitet. Har du alltid öppet onsdag eftermiddag/kväll och lördagar så lär sig folk tillslut att det är då du har öppet och kommer. 

Ska du däremot verkligen satsa så ska du nog ha öppet alla dagar, hela tiden och marknadsföra det ordentligt. Då är du tillgänglig och kunderna vet att de alltid kan komma förbi och handla något.

Lycka till!

Annons:
abbis
2014-05-05 20:27
#7

I och med att du har verksamheten hemma skulle jag skriva öppet tider då du garanterat är där och ändå jobbar med ett litet tillägg övriga tider ring min mobil. Så slipper du sitta o vakta. När folk vet detta så anpassar dom sig. Folk kan tycka det är lite exotisk och personligt. Har bekanta som driver sina verksamheter så och det funkar bra.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: