Annons:
Läst 2408 ggr
Ulla
7/1/14, 8:23 PM

Ny version av ifokus

Nu är det en vecka sedan vi fick en omarbetad version av iFokus. Du som har varit inne har säkert märkt det på något sätt. Såg  tex att någon hade fått problem att ladda upp bilder. Jag hoppas att det ändå har fungerat bra för de allra flesta. Barnsjukdomarna lär som vanligt försvinna allteftersom.

Hur tycker du att det känns med det nya? Hittar du rätt när du ska använda de olika funktonerna? Själv gillar jag det nya.

En ny sak är förresten att jag och övriga som modererar i forumet, på ett enkelt sätt kan ändra färgschema på sajten.  Bli inte förvånad om allt ser annorlunda ut nästa gång du tittar in. Färg efter humör, kanske. 😃

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
_Fisken
7/1/14, 8:40 PM
#1

Jag tkr den är helt ok. Den har blivit snabbare åxå.
Har dock inte hittat "Mina inlägg" (alla) samlade på ett ställe. Fanns inte det på förra?

Ulla
7/1/14, 8:49 PM
#2

Bland rubrikerna till vänster, under Senaste inläggen, hittar du gruppen Mina inlägg. Dessutom hittar du dina senaste inlägg om du klickar på din Avatar uppe i högra hörnet där du loggar in.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
7/1/14, 9:18 PM
#3

Tycker också att den är bra. Helt ok.

LenaR
7/1/14, 9:26 PM
#4

Va roligt att kunna ändra färger! Ulla får ha vetorätt. :-D


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
7/2/14, 9:53 AM
#5

Jag tycker det ser bra ut, kanske lite mycket stora fält runtom själva diskussionsfältet?? Kul med färgerna

Ulla
7/2/14, 7:52 PM
#6

Först fick jag en chock när jag kom in till ett knallrosa keramikforum. Jag trodde att jag hamnat på fel sajt. Sedan, när jag väl vant mig, så har någon ändrat igen till en vanligare färg, ett mörkblått färgtema. Undrar vad det blir nästa gång?😮

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
LenaR
7/2/14, 10:01 PM
#7

Jag har lekt färdigt! Nu får någon annan bestämma. :)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
7/4/14, 9:30 AM
#8

Den här tråden som visas när jag går in på forumet, kan inte den bytas ut/varieras? Eller måste jag logga ut och in för att den ska ändras?

LenaR
7/4/14, 1:00 PM
#9

Hur menar du, hamnar du alltid i den här tråden när du surfar hit?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
7/4/14, 8:34 PM
#10

Nej jag kommer in på en av mina egna gamla trådar, den med en klot-vas, är det bara jag som gör det?

LenaR
7/4/14, 11:08 PM
#11

Jag kommer till förstasidan. Har du bokmärkt sidan, eller hur anges adressen? Står det verkligen keramik.ifokus.se eller står det en längre adress?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

L.A.E
7/5/14, 8:31 AM
#12

Ser att bilden har blivit ett kryss och var tog alla bilder vägen i fotodelen ? Eller har man missat något ?

[rolnor]
7/5/14, 9:31 AM
#13

OK, såklart, det är jag som bokmärkt fel, självklart.

Annons:
LenaR
7/5/14, 9:46 AM
#14

#13 Bra att det var så enkelt! :-D #12 Jag vet inte varför en del bilder försvunnit. Jag utgår från att de kommer tillbaka!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

usd
7/5/14, 1:26 PM
#15

Nya känns bra! En fråga : hur lägger man en länk på namnet när man nämner någon i ett inlägg? Som på Facebook alltså :)

Ulla
7/5/14, 6:50 PM
#16

Det kan man inte. Jag har sett diskussioner med synpunkter både för och emot en sådan länkning, så det är nog inget bestämt ännu.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Kissinger
7/6/14, 10:10 PM
#17

Inga fotoalbum! 😭

[rolnor]
7/10/14, 5:14 PM
#18

Jag tycker att det tar lång tid att ladda forumets sida nu, är det bara för mej det är så?

LenaR
7/10/14, 7:09 PM
#19

Det har jag inte märkt. Däremot måste jag ange lösenord varje gång jag loggar in från iPad. Min telefon kommer däremot ihåg mitt lösenord.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
7/10/14, 7:29 PM
#20

Ja, det går faktiskt fortare på min padda så det är väl nåt med mina inställningar i den stationära. Jag måste också ange lösen varje gång men ipaden, det kanske finns inställningar i Safari?

Annons:
LenaR
7/11/14, 6:16 PM
#21

Jag hittar ingen inställning. Paddan kommer ihåg alla möjliga andra lösenord, bara aldrig iFokus. I-landsproblem!! :-)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
7/13/14, 1:31 PM
#22

Ja, fyfaan vad synd det är om oss…!

LenaR
7/13/14, 5:57 PM
#23

:-D


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ride84XL
7/18/14, 2:11 PM
#24

En sak jag hade hoppats på skulle fixas är det otroligt irriterande problemet att man bara kan ladda upp en bild per inlägg - men tyvärr är det lika jävligt även i den nya ifokus 😡

Oftast när man vill visa nåt så vill man ju visa mer än en bild och då får man antingen sitta och göra kollage av bilderna och spara ner det som en fil (jobbigt om man inte har nåt bra bildredigeringsprogram) eller posta typ 5 inlägg (om man har 5 bilder) - vilket gör att tråden blir rörig istället

abbis
7/18/14, 9:00 PM
#25

Min irritation är att den inte kommer ihåg mig , trots att jag kryssar i den rutan..grrrr

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
7/19/14, 6:00 PM
#26

Ja Ride, det skulle ju vara lätt fixat..

Upp till toppen
Annons: