Annons:
Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1779 ggr
Ojsan!
7/2/14, 9:30 PM

Symposium i Skåne?

Finns det inte något i Skåne likt det symposium som varit i Leksand? Hade varit så kul o kunna besöka något liknande. Jag vill se när någon drejar stora fat och krukor.

Annons:
[rolnor]
7/2/14, 9:47 PM
#1

Jag vill ha ett i Värmland eller Örebrotrakten!

abbis
7/4/14, 10:32 PM
#2

Ja du rolnor..Ska vi fixa ett i Kristinehamn..?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

usd
7/5/14, 1:22 PM
#3

Värmland låter bra! Eller vad säger du Hånsforsbrukskeramik ?

pyromanen
7/5/14, 1:51 PM
#4

Kristinehamn låter bra Abbis och Rolnor! Enkelt att ta sig med tåg och något mer centralt i landet än Skåne. Det finns även en folkhögskola där… Tror inte de har keramikverkstad men känner inte till skolan alls där. Kyrkeruds folkhöskola å Årjäng har lämpliga lokaler och boende men det är ju inte lika "mitt i landet" utan nästan i Norge. Skulle man ha symposiet i Skåne då känns det som att man även ska ha det norrland, typ Umeå eller liknande ibland. Kanske skulle spridda platser innebära att fler sett över några år kan vara med, men det enskilda året i t. Ex. Skåne eller Umeå skulle någ fler avstå pga för lång resa än om vi alltid försöker hitta någon sorts "hyffsad mitt i och nåbart från olika håll".

L.A.E
7/5/14, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Annars  har vi Karlskoga folkhögskola (keramik linje ) som har vandrarhem  + i vårt torp som  har vi flera vedugnar+våran stora verkstad med flera drejskivor och ugnar och stor lokal. Man skulle  ju kunna var i flera verkstäder med olika teman i kanske ?

Vi har haft tanken länge med att dra igång något ,men inser att vi inte har haft tid .Man måste nog vara flera för att få det att fungera .

abbis
7/5/14, 6:04 PM
#6

Finns stor keramikverkstad i folkhögskolan och v i har bra kontakter med boende..finaste campingen i sverige samt B&B för 200 :- natten finns oxå.Min verkstad ligger vägg i vägg med statt och på statt finns lokaler för föreläsningar och sen känner vi kökschefen där😉….Min verkstad är relativt stor oxå..Drejskivor kan man alltid ta med sin egen om det är dreja man ska göra..Bakom min verkstad ligger kanalen där är det skyddat nog för att bränna Raku..finns ju portabla sådana..I vårt hus finns café med tillhörande kök..

Ja möjligheter finns alltid..

Vi kan alltid rodda tillsammans..:)

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
lerfan
7/7/14, 6:04 PM
#7

Karlstad jag kommer gärna!! Vore superkul.

Ojsan!
7/7/14, 8:59 PM
#8

Känns som man har satt lite tankar i rullning här! Jättekul! Det hade blivit superbra att ha det mer centralt i landet. 😊. Jag kommer!

pyromanen
7/7/14, 9:20 PM
#9

Hmm.. Vad innebär centralt? Östersund ska väl vara ungefär mitten på landet… Leksand är en bra bit söderut från Östersund…. Vad är centralt?

Upp till toppen
Annons: