Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 2702 ggr
KarinE85
2014-07-11 11:48

Vill köpa keramikugn

Hej!

Jag har just tagit min bachelor i konst med inriktning keramik och skulle nu behöva en egen ugn för stengods (är även intresserad av en liten ugn som kan användas till Raku, dvs liten nog att man kan öppna den vid 900grader utan att bränna ihjäl sig) inkl. sättplattor och annat sättmaterial. Är det möjligtvis någon här som har en ugn till salu? är dock inte intresserad av sådana där element måste bytas ut då jag inte känner mig tillräckligt kunnig för sånt…

Ni kan mejla mig på karin85e@gmail.com

Mvh Karin

Annons:
[rolnor]
2014-07-11 12:17
#1

Hej KarinE85,

Vill bara gratulera till din Bachelor!

En sak jag undrar är om du vill ha en liten elektrisk ugn för Raku eller om du vill köra gas?

KarinE85
2014-07-14 19:04
#2

Tack!!! Det är lite läskigt att kastas ut i verkligheten hux flux men jag ser verkligen fram emot… ja framtiden :)

Jag har kört en liten elektrisk ugn till Raku förut och tyckte att det funkade så bra! men nu har jag inte haft möjlighet att bränna Raku på några år så det riktigt kliar i fingrarna att få testa igen! Men ja, en liten elektrisk ugn är jag ute efter :)

[rolnor]
2014-07-19 19:22
#3

Dum fråga kanske men har du lokal och sånt klart? Sällan jag sett små elugnar, vad kan det bli, 30-40liter? Ibland ser man ugnar på blocket, Abbas har haft en riktigt liten till salu för ett tag sen men den duger nog mest som provugn eller till miniatyrer. Har du någon återförsäljare i sikte? Jag har en enkel webbutik, har fått höra att jag är dyr..

[SkansensKrukmakeri]
2014-07-24 22:33
#4

Hej!

Har en superfin toppmatad Rhode 50 lit. Inköpt i höstas och i mycket bra skick, använd som provugn men vi behöver en större. Borde funka kanon till Raku! skansenskrukmakeri@gmail.com eller 0708-260130

Upp till toppen
Annons: