Annons:
Etikettvideo
Läst 2891 ggr
stefanandersson
7/15/14, 9:42 PM

Jag är på pod-radio

För någon vecka sedan ringde Paul från The Pottery Cast upp mig för en intervju. Under den knappa timmen prata vi om marknadsföring, gallerier och kreativitet. På engelska så det gick som det gick – hoppas det kan vara intressant för någon

Lyssna här

Annons:
L.A.E
7/16/14, 8:35 AM
#1

Det var väl inget fel på engelskan den var jätte bra . Tycker att det var väldigt  intressant att få höra hur du tänker och gör för att komma ut på olika sätt ,fantastiskt bra . Visste inte att det fanns såna här program också man är ju van med Goldmark med sina filmer annars.

Ulle
7/16/14, 9:03 AM
#2

Så bra! Podden stal en timma av min nattsömn för jag var tvungen att lyssna till slutet. Nu blir jag trött på jobbet idag… 😃 Det är sällan man hör någon som är så genomtänkt och som verkligen vet vad han sysslar med som du! Tror faktiskt inte att jag har hört någon annan uttrycka sig så klart om sitt yrke och framför allt dess förutsättningar i Sverige och internationellt! Nu ska jag lyssna igenom de tidigare sändningarna!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Keraleij
7/16/14, 1:22 PM
#3

Nu har jag också lyssnat, under förmiddagspasset i min verkstad (min första pod-radio lyssning f.ö).

Mycket som var intressant och värt att fundera vidare över:  Hur funkar egentligen min kreativa process?  Skulle min typ av keramik sälja mycket bättre i något annat land?  Hur ser fördelningen ut av den tid jag lägger på olika delar av min verksamhet?

En hel del trådar som skulle bli intressanta diskussioner här i forumet?

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

abbis
7/17/14, 9:38 AM
#4

Lyssnade och begrundade..

Du säger att dina saker inte säljer i Sverige och då undrar jag , varför?

Mycket av det du gör , gör jag oxå i marknadsföringssyfte.. Lägger många många timmar på detta. Får väl hoppas att bli upptäckt utomlands då :)

Tyckte att du va skitduktig på att tala..märks du är skolad där..:)

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

lenaol
7/17/14, 5:15 PM
#5

Mycket intressant intervju, det gick ju som en dans.

Keraleij
7/21/14, 9:26 AM
#6

Har lyssnat på ett par andra avsnitt på samma ställe nu:

Podden handlar minst lika mycket om marknadsföringsdelen av att vara keramiker som om själva "krukgörandet". Men massor bra tips om hur man får saker sålda -från dem som verkligen gör det!

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Annons:
Ulla
7/21/14, 1:06 PM
#7

Nu har jag också tagit mig tid att lyssna på podden. Så bra du lyckas förmedla hur du tänker och gör för att komma framåt. Bara det att du blev kontaktad för intervjun visar ju att du gör rätt. Mycket intressant att lyssna på.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

stefanandersson
7/22/14, 10:24 AM
#8

Tack för all uppmuntran! 😊🙂

#1: det finns en hel del för keramiker bara man kommer över engelska barriären. tales of the red clay rambler är väl den största podden men denhär har tydligen fler lyssnare. Roligt att filmer och radio bara ökar på området… det märker vi inte mist här på forumet. Hoppas fler börjar med det så som du med dina filmer 👍

#2: Roligt att jag var förstålig, jag är inte van att sitta i intervjupositionen så det var lite pirrigt

#3: Kajsa starta en sådan tråd! Jag tror att många är intresserade och även om de har varit uppe förut är det alltid aktuellt.

#4: Skulle du vilja skicka dina saker utomlands abbis? har du varit i kontakt med några gallerister eller butiker? i mitt fall var det snarare nödvändigt längs den linjen som jag jobbade. Behövde i princip hitta samlare med pengar över i plånboken. Om jag gjorde längre serier skulle jag kunna pressa priserna – något jag kanske provar i framtiden om en "kanal" öppnar sig

#5:😃 Tack

#6: Fokus ligger verkligen på den delen. Jag tror att värden tidigare har arbetet inom marknadsföring och att han känner att han kan ge något där (genom intervjuer)

#7: Jag är väldigt glad att det har fungerat så bra som det gjort. Jag och min fru kan leva på det här och det är både hårt arbete och tur bakom det. 🙂

abbis
7/22/14, 10:13 PM
#9

Självklart skulle jag vilja det om tillfälle gavs 🙂.Jag Är nog mer ute efter Gallerier än butiker..Har återförsäljare redan. Men man skulle vilja ställa ut där man får lite draghjälp..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

sisela
7/22/14, 10:39 PM
#10

Har just lyssnat. Det var bra!

[ekdama]
7/24/14, 6:06 AM
#11

Tack Stefan för att du delade länken till oss! Det var en väldigt bra intervju och för mig som amatör blen den inspirerande och jag får jag nytta av flera bra tips. Bl a har du många idéer välj en och saknar du inspiration gör det du gjorde förra veckan!

Upp till toppen
Annons: