Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 3348 ggr
JoFiJoFi
7/28/14, 11:17 AM

Försäljning på marknad

Hej, Jag har planer på att prova på att sälja lite keramik på en marknad i höst. Är det någon som vill och kan dela med sig på bra tips och råd inför detta? Vad bör jag tänka på? Jag antar att man måste kunna ta betalt på annat sätt än kontakt betalning t.ex. Hur löser man det enklast och billigast? Jag har hittills bara sålt till vänner och bekanta och då löser sig ju sådana problem. Vore kul och höra om andras erfarenheter.

Annons:
Svarttusch
7/28/14, 11:32 AM
#1

Kolla upp iZettle och swisch. iZettle tar ju kortbetalning via en smartphone. Vet inte om det är bara till iPhone/iPad dock. Swisch är det många som tar emot på loppis och liknande, då är det direktöverföring till bank genom telefonummret. Du får alltså ett SMS om att du fått pengarna direkt.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

JoFiJoFi
7/28/14, 11:37 AM
#2

Tusen tack:)

abbis
7/28/14, 7:41 PM
#3

Det är väl jättebra att kunna ta kort..Men jag har aldrig gjort det . Åker man på en marknad så vet i alla fall 90% att dom flesta inte tar kort alt så får man hämta ut kontanter i nån vägg..

Ha med saker som kostar under hundringen så får du impulshandel.Dyrare grejer har folk lååånga startsträckor på. Ta med visitkort så att dom kan komplettera el om dom tvekar så kan dom återkomma .

Är det en vanlig marknad eller en renodlad hantverksmarknad..?

Om dom tar entré kan du ha som lockvara att om dom handlar för typ 500 så drar du av entré som brukar vara ca 50:-.

Är det en vanlig marknad ha lite "billigt" oxå..Många åker för att fynda..

lycka till

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Keraleij
7/28/14, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tänk på att ta med något att ställa din keramik på, för att den ska synas bättre. Någon typ av lådor/podier/hyllor ev något som kan hänga.  Allt i samma nivå på bordet framför dig ser ofta  ganska trist ut och det är svårt för marknadsbesökaren att se keramiken från sidan.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

JoFiJoFi
7/29/14, 1:23 AM
#5

Tack för alla goda råd, fantastiskt vad ni delar med er på denna sikte, man blir så himla glad!

MaudSkobyKrukmakeri
7/30/14, 9:16 AM
#6

iZettle funkar för båda Android och iPhone. Jag upplever att jag får lite fler att köpa när jag har den tjänsten.

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Annons:
Keraleij
7/30/14, 9:41 AM
#7

Jag använde izettle på marknad för första gången i fjol och har samma erfarenhet  som Maud. Särskilt när det gäller lite dyrare saker. Däremot var det lite strul att få tjänsten/uppkopplingen att fungera på en marknad med tusentals andra som använde sina telefoner samtidigt. Någon som har något tips där?

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

abbis
7/30/14, 11:06 PM
#8

Bara man tänker på att lägga kostnaderna på priset för det kostar procent på beloppet kan jag tro..är väl ingen större skillnad än Babs..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Keraleij
7/31/14, 10:04 AM
#9

Visst, Izettle tar procent på köpbeloppet, men ingen månadsavgift. Bra när man har liten eller mest säsongsvis försäljning.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Godsagare
7/31/14, 5:04 PM
#10

Har för mig att iZettle har lägre avgift ju mer man säljer för. Minns inte var de drar gränsen dock. Jag kunde konstatera att det inte gällde mig…

Solhem
8/1/14, 10:29 AM
#11

Dom tar 2,75% för en månadsomsättning upp till 19500 och därefter minskar det ner till 1,50%.
Så, räkna på  2,75 %. iZettle har gjort att jag kunnat sälja dyrare saker och bättre 2.75% i avgift än att inte sälja alls.

claygirl
8/26/14, 9:09 PM
#12

 Många betalar med kort idag. Jag brukar ta izettle och kontakter. Izettle tar 2% av det du säljer.  En del betalar via sin bank direkt från mobilen. Då behöver man ingen Swisch. Lycka till..

Upp till toppen
Annons: