Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 1425 ggr
annslycka
2014-08-04 18:18

Keramikkurs i Skottland?

Jag har en önskan/dröm om att få åka till Skottland och gå en keramikkurs eller nått liknande under en månads tid. Jag är intresserad av drejning och dekor i första hand.  Är det någon här på iFokus som känner till eller har någon kontakt som ni rekommenderar.  Jag hade tänkt åka 2016 på höstkanten under augusti, oktober.  Jag är nybörjare och har gått 3 kvällskurser via studieförbundet i Lund. Vill ha lite inspiration för att se vart keramiken kan ta mig. Just nu är jag bara ute och letar efter olika vägar.  Pengar spelar oxå in det får inte bli tokdyrt.

Ambition - The world makes way for those who know where they are going.

Annons:
Ulla
2014-08-08 20:54
#1

Hoppas att du hittar det du söker efter. Hur kommer det sig att du önskar gå en kurs just i Skottland?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

annslycka
2014-08-18 19:28
#2

Min mamma kommer från Skottland.  Nästan hela släkten utvandrade från Skottland till Toronto Canada. I Toronto har jag varit mycket och tagit del av kulturutbud.

Skottland är ju rätt häftigt när det gäller sitt kulturarv. Känner att bästa sättet är att åka dit och klämma lite på leran. Men jag har inget kontaktnät kvar. De gamla som blev kvar på 50 talet är nu borta.  En del keramiker är ju internationella och världen är ibland mindre än vad man tror. Så jag tog en chans tänkte att någon kanske kände någon.

Jag har hittat ett par bra länkar med kontakt information via google. Så det löser sig säkert. Nu ska jag bara spara pengar:)

Ambition - The world makes way for those who know where they are going.

missan9
2014-08-19 14:42
#3

Skottland är supervackert med slott och natur, the moors sas. Var där en höst i unga dagar med en kompis vi bilade runt och det var en mycket fin resa jag aldrig glömmer!

Upp till toppen
Annons: