Annons:
Etiketterformadekorera
Läst 1173 ggr
[rolnor]
8/19/14, 9:24 PM

Vas med lång hals

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Drejade en vas i stengods, min glasyr blir helt amnorlunda, lite kul. Inte lika fin men intressant. Om ni klickar på bolden så vrids den rätt tror jag. Den här är bränd på en fot som jag tar bort med en diamantglasskärare och sen knacka lite.

Annons:
Rerum
8/20/14, 1:55 PM
#1

Jag tycker den var urläcker 😄

Ride84XL
8/20/14, 2:28 PM
#2

Grymt snygg ju - du får verkligen till det där med glasyrer

LenaR
8/20/14, 5:55 PM
#3

Underbar glasyr! Delar du recept..?  *snälla, snälla*


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
8/21/14, 7:46 PM
#4

LenaR! Du begär en hel del, MEN, vill du ha en glasyr med såhär mycket kristaller över hela ytan så kan du köpa en från Cebex, för mej blir den så här på stengods och är inte alls det jag eftersträvar. I Diane Crebers bok finns en mängd recept som ger såna här resultat, jag får ursäktande hänvisa dit, OK?  Jag har jobbat i månader för att komma dit jag är så jag vill inte ge bort allt jobb, det tror jag du förstår. (Usch vad trist jag känner mej..)

LenaR
8/21/14, 7:52 PM
#5

Nej, jag vill inte vara en sån som begär för mycket! Jag respekterar absolut att du inte bara skänker bort allt jobb du gjort. Jag älskar celadongröna färger, så den glasyren attraherade mig. Ta det som en komplimang, inget annat!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
8/21/14, 7:56 PM
#6

OK, kan säga då att färgen kommer från vanlig kopparkarbonat och ett par tiondels procent litiumkarbonat..

Annons:
LenaR
8/21/14, 8:31 PM
#7

Tack, tack, ihop med kristallerna blev det riktigt läckert.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

L.A.E
8/21/14, 9:13 PM
#8

Tycker att det är super snyggt och bra gjort . Men vad som är fantastiskt   är tycke och smak som man kan ha och då är det lite för mycket kristaller så man inte ser underliggande glasyr. Men häftigt är det, det tar sig i Åtorp ser jag,bra.

Upp till toppen
Annons: