Annons:
Etikettvideo
Läst 2725 ggr
stefanandersson
8/24/14, 8:45 PM

Mosaik

den här har spridit sig som en löpeld över Facebook dom senaste dagarna

mycket nöje!🙂

Annons:
Ulla
8/24/14, 9:06 PM
#1

Puh! Jag blir alldeles matt. Tack för att du visar!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
8/24/14, 9:20 PM
#2

Det här har mest varit barn arbete för och säkert än delvis för små flinka fingrar. Dammet som blir när de sitter och hugger så fint att sitta dag in och ut lär fin dammlunga  tillslut . Såg också en film på hur småbarn staplade tegel den minsta kunde knappt lyfta stenen för att vändas ute i solen.

Men visst är de duktigt att lägga pussel.

Mosaik mosaik
8/25/14, 8:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

…men vilket fantastiskt hantverk! Och jag som tycker att min mosaik är tidskrävande :)

[eldolågor]
8/25/14, 12:50 PM
#4

Undrar vad för material de använder till att limma ihop allt på baksidan när alla delar ligger på plats? Man ser först hur de strör ett grått pulver, sedan stänker de en mörk sörja och till sist spacklar de på en brun massa som nästan ser ut som lera men nog måste vara nåt annat? Det ser iaf inte ut som industriella klister eller cement.

missan9
8/25/14, 3:45 PM
#5

Alla jobb är jobbiga men med Allahs hjälp går det säkert lättare eller vad tror ni?. ;)

LenaR
8/26/14, 4:58 PM
#6

Fascinerande! Tänk att de som är riktigt skickliga alltid är de som får det att se lätt ut? #4 Pulvret och "sörjan" tänkte jag var gips och vatten, men jag undrar också. #3 Tidskrävande är det väl hur man än gör. Gör du också upp och ner, så du får den där häftiga känslan när man vänder schabraket?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Mosaik mosaik
8/27/14, 8:17 AM
#7

Detta projekt så jobbade jag från "rätt" sida, det är höjdskillnader på keramiklöven och grenarna mot mosaiken, blir lite lättare vid monteringen då.  Men med min matta som jag också håller på med så gör jag det med baksidan uppåt + att jag jobbar i sektioner då den är så stor :) men det är en häftig känsla när man kan vända på arbetet!!!

Upp till toppen
Annons: