Annons:
Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1465 ggr
Luux
2014-09-27 16:03

Elementbytesproblem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!  Jag skulle byta ett element i min toppmatade ugn men den lilla metallbiten som man fäster kathaltråden i har tydligen fastnat ( skruvarna sitter så hårt fastdragna att  skruvarna  mjuknar i fästet och de går sönder när man försiktigt försöker lossa dom) och en "sockerbit" i porslin  som satt som skydd över en lilla metalldelen där man petar in elementtråden gick också sönder när jag försökte skruva upp dessa skruvarna.

Frågan är alltså kan dessa delarna finnas hos någon "vanlig" elfirma att få tag i  och vad heter delarna i så fall, eller måste jag beställa nya reservdelar  från Cebex med flera dagars leveranstid…?  

Tacksam för svar! :D

Annons:
Luux
2014-09-27 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

metalldelen

Ulla
2014-09-27 16:17
#2

Om man klickar upp bild nr 2 så kan man se hur metalldelen ser ut.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Luux
2014-09-27 16:23
#3

Tack Ulla, Jag lyckades inte med att få den synlig direkt. :)

Kanin Te
2014-09-27 16:26
#4

Jag använder wirelås från Biltema för att koppla ihop spiralerna när jag har byttat dom. Fungerar bra i en frontmatad ugn där kopplingen inte behöver vara isolerad. Vet inte hur det är på din toppmatade.

Ride84XL
2014-09-27 17:28
#5

Vanliga kopplingsplintar som man tar bort plastisoleringen på, funkar också bra om man inte måste ha isolerade kopplingar.

Bo§e
2014-09-27 18:21
#6

Kolla med någon lokal elfirma.  Liknande kopplingsdon kan finnas i t.ex. pizzaugnar och annat, och även sådana måste servas ibland….

Ibland finns grejorna närmare än man anar.  🙂

Annons:
Luux
2014-09-27 19:22
#7

Tack så mycket, ska kolla med den lokala firman. Vore ju gott att kunna spara ett par dagar när man såklart måste ha ugnen igång just nu.:)

Upp till toppen
Annons: