Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 1636 ggr
Mosaik mosaik
2014-10-06 08:06

Kurser som försvinner......

Jag får varje morgon (oftast iallafall) ett mail om att det finns nya inlägg i forumet, och då brukar jag gå in och läsa :) Vid två tillfällen de senaste veckorna har jag blivit så glad för jag har hittat 2 olika kurser; den ena var Rakubränning och den andra var en kurs i Andalusien. Men när jag klickar på länkarna så är kurserna borta??? Och det finns inte ett spår av de nån stans. Är det nån som vet vad som har hänt???

Annons:
VildaVittra
2014-10-06 08:11
#1

Är det bara inte att de glömt att ta bort http:// i början av adressen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ulla
2014-10-06 10:32
#2

Det var jag som tog bort dem eftersom de inte låg i kurstråden som våra regler säger. Vid båda tillfällena skrev jag ett mejl till dem som gjort kursreklamen och förklarade varför jag tagit bort den och gav en länk till kurstråden och ett tips att man kan skriva där istället.

Här är ett utdrag ur våra regler som handlar just om reklam i forumet:

"Det är inte tillåtet för företag att marknadsföra sina produkter eller tjänster i forumtrådarna. Det finns möjlighet att köpa annonsplats om man vill det. Detsamma gäller för kommersiella sajter."

"Eftersom intresset för kurser är stort så har vi på prov infört att alla medlemmar får annonsera sina egna kurser i kurskalendariet."

_"Varför tillåter vi reklam för kurser i kalendariet? Ja, vi ser det som en service till våra medlemmar. Det finns ett väldigt stort intresse för olika slags kurser. Det förekommer många frågor som handlar om det här ämnet. De vanliga kurserna hittar man lätt i studieförbundens kataloger och på deras hemsidor, men det finns också många specialkurser som kan vara svåra att hitta.

För att inte hela forumdelen ska översvämmas av annonsinlägg har vi försökt att samla dem på ett enda ställe. Numera finns de i det nya kurskalendariet där alla medlemmar som vill det kan annonsera sina egna kurser."_

iFokus är gratis för användarna men behöver naturligtvis inkomster någonstans ifrån för att finnas kvar, Det är därför vi får acceptera de betalda annonserna. Kurstråden är ett sätt att hålla ordning på övriga annonser så att inte hela forumedelen översvämmas av reklam.

Hoppas att ni har förståelse för detta. Hoppas att de som fått sina inlägg borttagna också har förståelse och att de återkommer på rätt ställe. Jag personligen är väldigt frestad av en kurs utomlands  nästa sommar. 🙂

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Mosaik mosaik
2014-10-07 08:11
#3

Aha, då förstår jag. Det var att jag inte hittade de nån annan stans heller, så då började jag undrar lite :)

Jag är oxå jättesugen på att gå kurs!

Upp till toppen
Annons: