Annons:
Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 5758 ggr
Pellens
2014-10-07 00:05

Oärliga keramiker?

Så här på kvällskvisten sitter jag i sängen med en kopp kaffe. Det är alldeles tyst i huset vilket är jätteskönt! Jag sitter och funderar på de 3 keramikerna jag haft kontakt med de senaste veckorna, den allra senaste var i går. 2 olika personer har svarat på en annons jag haft ute där jag velat köpa en drejskiva . BÅDA mailade mig och vi kom överens att jag skulle betala, men sedan har personerna ändrat sig och inte ville sälja ändå. Hallå? Du erbjöd mig att köpa? I går fick jag följande svar från en keramiker i Malmö: "Hej xxx! Tyvärr kan jag inte lämna ifrån mig den drejskivan just nu. Ledsen att det blev så här nu. Vänligen Xxx xxx". Ungefär samma skrev en annan tidigare. Jag fattar inte hur man kan erbjuda en sak, så kommer man överens, men så dras erbjudandet tillbaka. Oärligt och omoraliskt tycker jag det är! Riktigt riktigt uselt! Och man blir lite förbannad, men det är ju inte något man kan göra åt saken. En tredje keramiker har dock hållit sitt ord, men 2 av 3 keramiker är oärliga. Fakta? Någon som upplevt liknande?

Annons:
[davidskeramik]
2014-10-07 12:08
#1

Det är nog inte så generaliserbart att säga att två av tre keramiker är oärliga för att du har stött på 2 oärliga keramiker de senaste dagarna ;)

Tråkigt att de inte höll sina löften! Ibland har man otur och stöter på en massa tråkigheter på en och samma gång. Själv har jag genomgående haft goda erfarenheter av keramiker.

sisela
2014-10-07 14:50
#2

De ångrade sig. Det kan ju hända. Så himla oärligt tycker jag inte det är. De var ju ärliga och sa som det var, innan handeln avslutats. Klart att det är irriterande men det är sånt som händer.

pyromanen
2014-10-07 17:29
#3

Min erfarenhet är att keramiker är trevligare än andra :-)

j-aan
2014-10-07 19:48
#4

Keramiker är i allmänhet: trevliga, intelligenta och vackra :)

abbis
2014-10-09 21:09
#5

Javisst👍 är vi det j-aan .

Jag har jagat beg drejskivor ett tag och dom 2 jag varit intresserade av blev jag båda snuvade på..

Nr 1 en djurslandsskiva där vi kommit överens om att jag skulle hämta på söndagen men där det kom ett sms dagarna innan  att den sålts till en annan.

Nr 2 i helgen mejlkontakt där säljaren inte sa något om att hon hade fler intressenter.Kom sen ett mejl att den va såld trots att hon gjorde sken av att jag skulle få köpa..

Drejskive marknaden  är het just nu och tydligen betalar man hutlösa pengar för 30-40år gamla skivor  som det inte finns reservdelar till,.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: