Annons:
Etikettegen-hemsida
Läst 2574 ggr
[eldolågor]
2014-11-07 14:08

projekt "En fisk om dagen", november 2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa. För några veckor sen föreslog min keramiker-kompis Danijela Kreuzer (Schweiz) att vi skulle göra varsitt dagliga verk på ett tema under en hel månad. Jag tyckte det lät intressant, och vi kom överens om temat "fisk".

Ni kan se våra verk under hela november dels på våra hemsidor melkeramik.com och www.danci.eu, och också på Pinterest

Nu efter en bara vecka kan jag säja att det är mycket jobbigare än vad jag först trodde, samtidigt som det är jättekul. En sån här utmaning är verkligen att rekommendera till alla som behöver sätta sprätt på kreativiteten!

OBS att det här inte är en tävling mellan Danijela och mig. Hon har inte lika mycket tid att ägna åt det här, och jag "glaserar" också mina verk digitalt i programmet GIMP eftersom leran inte ens har tid att torka.

Kommentera gärna 😉

PS: Ni känner väl till Gisela, hon som gör en annorlunda "look" eller förklädnad dagligen hela året på Instagram? Man blir seriöst impad…

Annons:
rosablomma
2014-11-07 14:24
#1

Helt fantastiskt vad fina kreationer, älskar dem. Jag kommer definitivt följa era projekt :)

[eldolågor]
2014-11-07 18:11
#2

Tack för gensvar!

Upp till toppen
Annons: