Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2376 ggr
[rolnor]
2014-12-13 10:36

Nätbutik konsthantverkscentrum

Är det någon av er som ska vara med? Kostar ju 3000 per år sen är det provision. Jag undrar hur den ska marknadsföras?

Annons:
[davidskeramik]
2014-12-13 17:02
#1

Min erfarenhet är att det är svårt att sälja hantverk via nätet.  Vad säger du Rolnor? Du har väl sålt en del online?
Kunderna  vill ta i sakerna, känna på dem och se detaljer nära.
Jag avvaktar nog med att delta i webbutiken för att se hur den marknadsförs.

Kissinger
2014-12-13 20:30
#2

Jag skulle aldrig köpa keramik/hantverk via nätet. Av precis de skälen som David anger. Jo, möjligen om det gäller att kompletteringsköpa sånt som jag redan har.

[rolnor]
2014-12-13 22:57
#3

Jo, jag har sålt men det blev förlust med google adwords som jag använde som reklam. Frågan är hur butiken ska marknadsföras men jag är väldigt tveksam det är väl inte många som känner till khvc heller. Vi har diskuterat det här tidigare men jag tog upp det för att den ska lanseras snart. Keramik är ju så tungt också, bättre då sälja smycken t.ex.?

pyromanen
2014-12-14 08:40
#4

För min keramiks del så tror jag inte alls på webbshop och kommer inte ansluta mig. Tänker det kan vsra ide om man gör pjäser med höga priser som är attraktiva internationellt. Och då finns ju redan t.ex, Etsy . De gångar jag fått beställningar som jag skickat med post har frakten blivit nästan lika dyr som keramiken och det är ett arbetsmiment till att packa ordentligt och posta ( bor dessutom 15 km från närmaste postombud). För några år sedan var jag med i Karlstads konsthantverkare och då la vi en del krut på att få till en webbshop. Jag har inte koll nu, men i alla fall första åren så fungerade den mer som marknadsföring, folk såg nåt dom gillade och kom in til den fysiska butiken för att titta närmare och ev köpa. Väldigt få nätbeställningar blev det.

Keraleij
2014-12-14 14:29
#5

Har inte hakat på då jag redan hade en fungerande webbshop (för ungefär samma pris men utan provision). Dock medger jag att försäljningen via nätet går ganska trögt och mest blir för att komplettera eller "hämta" och betala beställningar.

Tycker ändå att (inrikes) frakten blir ganska överkomlig. Använder postens webbtjänst skicka-lätt och då får man skicka upp till 2 kg som brev med spårning och mottagarkvittens.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Ulle
2014-12-16 00:05
#6

Eventuellt kanske KHVC kan få mer trafik till sin webshop än man kan få som enskild tillverkare. Där kommer det ju att finnas  mer att välja på, så att säga. 

Jag kommer att avvakta att gå med i KHVC:s webshop, just pga kostnaden. Håller just på och bygger min egen. Väntar mig inte så mycket av den men jag tror  att den kan vara ett komplement.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Annons:
Upp till toppen
Annons: