Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 2676 ggr
stefanandersson
1/25/15, 2:48 PM

Symposiet 2015

Nu är vi på det nya året och jag vill ge lite information om det kommande symposiet.

Åter igen hålls det på Leksands folkhögskola 11-12/7. Mitt i sommaren och vi hoppas ni kan komma för denna gång satsar vi på lite större, lite bättre!

Redan nu kan jag dela lite av programmet (men mycket mer kommer). 

Clive Bowen kommer hålla en kort demonstration

Katarina Botwid kommer tala om sin arkeologiforskning om keramik

Mari Pårup kommer tala om utsmyckning i det offentliga rummet

Jan-Åke Andersson kommer bränna den lilla vedugnen till stengodstemperatur

David Carlsson studierektor vid HDK kommer berätta om skolans verksamhet

Nytt för i år är även en panel som denna gång fokuserar på Utbildning. På plats är lärarer från Capellagården, Formakademin, HDK, Nyckelviksskolan, Löftadalens fhsk, Hellidens fhsk. Jag har inte hunnit pratat med konstfack, Sörängens fhsk och ABF i göteborg än men jag hoppas att även de är tända på chansen att tala rekrytering, kvalité och poängen med keramikutbildning.

Nu vill jag ha er hjälp!

Har du något stort eller smått som du vill presentera? En teknik, en workshop eller en föreläsning? Nivån behöver inte vara hög utan ni behöver bara tro att det kan vara intressant för några av oss andra.

Annons:
stefanandersson
1/25/15, 8:39 PM
#1

Jag kommer lägga upp anmälningsformuläret så fort det är klart!

Åsa Maria Hedberg
1/29/15, 2:03 PM
#2

Hej Stefan! Jag är intresserad av att hålla i en workshop, men måste deala lite med familjen om vi kan vara hela veckan i Leksand… ; ) Vore fantastiskt att få vara med på symposiet! Mvh! /Åsa.

stefanandersson
1/29/15, 2:36 PM
#3

Roligt! Jag ringer din Åsa 🥳😃

Trumel
5/12/15, 11:18 AM
#4

Hej, jag har precis blivit medlem här. jag undervisar i bild på högstadiet och har börjat jobba lite i lera med mina elever. Är helt nybörjare, men tycker att det är roligt och spännande. Jag undrar om det fortfarande finns möjlighet att anmäla sig till Symposiet om man vill komma och lyssna och lära?

Ulla
5/12/15, 5:06 PM
#5

Tyvärr så är platserna slut. Vi får väl hoppas att det blir ett symposium nästa år också, så att fler får möjlighet att vara med om det roliga.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

KeramikeniSkredsvik
5/12/15, 10:48 PM
#6

Är det fullt även om man inte behöver bo på folkhögskolan?

Annons:
stefanandersson
5/13/15, 9:38 PM
#7

#6: Det är tyvärr fullt! Om allt fungerar denna gång kanske vi kan göra det ännu större nästa år :)

Upp till toppen
Annons: