Annons:
Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 2379 ggr
L.A.E
2015-01-27 05:45

Utställningar utomlands ??

   The National Center for Craft & Design , Design Factory and  Design- Nation , England.   Här blev  vi  inbjudna  att  vara med på en special utställning som nu på gått  i 2 månader men är snart slut .  Kan inte klaga , sålt bra men oj, vad krångligt med att få ut pengarna . Man måste skriva en rätt faktura på engelska  inte  alls lätt som jag trodde. Går bättre med Gallerier ?  I Frankrike  inga problem.

Ni som har haft utställningar utomlands hur svårt har det varit för er ???

Annons:
abbis
2015-01-28 10:50
#1

Blev det någon vinst med tanke på frakter och försäkringar etc..Är ofta därför jag tackar nej..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

L.A.E
2015-01-28 19:42
#2

 Vinst behöver inte alltid vara pengar utan det  kan bli  inbjudningar till andra utställningar .  Vi  fick  direkt en stående inbjudan  till  en ny  utställning i England 2016 . Att frakta saker i frigolit lådor är väl det bästa tips jag fick .Annars är frakter rätt billiga nu för tiden  i  EU. Men när vi skickade till Kina var det dyrt som bara den. Försäkringar  är för dyrt ,det får man hoppa över, bara krångligt att få rätt. Går det sönder ja det får man val ta .  Visst ja  , jo det går med vinst.

stefanandersson
2015-01-28 20:29
#3

Gallerier är väldigt olika. De stora har väldigt fin ordning. Det är inte ofta som jag behöver skriva en faktura. Vid provisinsförsäljning så står de för papper på försäljningen som går in i mina böcker med revisorns hjälp och pengarna betalas via IBAN-nummer eller Paypal.

Jag blir knappast rik på försäljningen men det finns många sätt att överleva i konsthantverksvärlden. Gungor och karusellen är ett spel men jag lever än i varje fall.

Upp till toppen
Annons: