Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2561 ggr
stuartd
2015-03-03 16:56

Tips på ett bra mindre keramikhjul

Hej alla. 

Jag vill köpa ett mindre keramikhjul till min fru som är en van 'drejare' men nu har ingen chans att komma till en studio pga jobbet. Jag har själv inte en aning om keramik överhuvudtaget och skulle vara otroligt tacksam om tips! Det ska vara ett hjul som är bra kvalite, inte en jätteliten 'nybörjarehjul' om en sådant ens finns. Helst något som inte ta upp för mycket plats och går att ha hemma. Och helst något som går att köpa i Sverige!?!

Tack så jättemycket på förhand

Stuart

Annons:
LenaR
2015-03-03 19:44
#1

Hej! Det finns flera keramikleverantörer i Sverige som säljer drejskivor. Vi har en länksamling här: http://keramik.ifokus.se/links?discussions-1 Om du tittar under rubriken Leverantörer finns uppåt tjugo länkar. Så du kan gå in på deras hemsidor och se om de säljer drejskivor och vad de i så fall har för modeller. Jag kan säga att jag hade Brents "skolskiva" IE i många år, och den fungerade bra. Den har inte den starkaste motorn och är inte tänkt för hårt arbetande drejare, så jag var nöjd när jag bytte upp mig, men som första drejskiva är den helt okej.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

stuartd
2015-03-03 20:35
#2

Tack för tipset!

stuartd
2015-03-03 20:36
#3

Har också nu insett att de heter drejskivor, inte keramikhjul! Svengelsk felöversättning!

Upp till toppen
Annons: